Laptop XP kan alleen in veilige modus worden opgestart

  • Ben

    Hallo,

    Combofix heeft bestanden verwijderd en die zaten waarschijnlijk dwars.

    Doen we nog één test:

    Download Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.

    Emsisoft Anti-Malware uitvoeren

    Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.

    Kies in het volgende scherm de gewenste taal en klik op "OK"

    Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst“ en klik op ”Installeren"

    Klik in het licentiescherm op de knop "Volgende" .

    Vink in het volgende scherm de optie "Update extra talen uit" en klik op volgende.

    Klik nu op de optie "Computer scannen“ en kies de optie ”Slim“ en druk op de knop ”scan"

    Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.

    Voeg het logbestand met de naam "a2scan_131015-100316" toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map “C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports”)

  • Raimond

    Hoi Ben,

    De laptop liep vast tijdens de installatie van Emsisoft Anti-Malware. Ik heb de laptop toen handmatig uitgeschakeld en geprobeerd opnieuw op te starten in normale modus. Maar dat lukt niet. Weer in veilige modus opstarten en Emsisoft Anti-Malware installeren?

  • Ben

    Hallo,

    Nee, laat Emsisoft Anti-Malware. maar.

    Voer combofix nog eens uit, en kijk of je daarna weer normaal kan opstarten.

    Ik heb ook een flauw vermoeden dat je schijf aan het opraken is.(dus maak voor de zekerheid een back up van al je belangrijke bestanden)

  • Raimond

    Ben,

    Hij start weer normaal op. Zullen we het hierbij laten? Iig bedankt voor je hulp tot zo ver.

  • Ben

    Hallo,

    Ik zou alleen MSE verwijderen en Avast er opzetten, want ik weet niet of je bank zaken doet?

    Houd er rekening mee dat het ook aan je schijf kan liggen.

    Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

    Download

    Delfix by Xplode naar het bureaublad.

    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    Remove disinfection tools

    Purge System Restore

    Reset system settings

    Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

    Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

    Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.

  • Raimond

    Hey Ben,

    Ik had mijn vrouw al verboden om bankzaken op deze laptop te doen. Helaas heb ik xp nog even nodig voor een aantal dos-programma's. Ik ben de dos-programma's nu aan het testen op windows 7, zodat ik van xp af kan.

    MSE ga ik verwijderen en zal Avast installeren.

    Laptop is idd al wat ouder. Zal wel effe googlen hoe ik de schijf kan klonen, zodat ik de kloon in de laptop kan zetten. Heb namelijk geen zin en tijd om alles weer opnieuw te installeren.

    Bedankt voor je hulp en advies.

    Groeten,

    Raimond

  • Ben

    Hallo,

    Dat is goed dan zou ik er ook verder niks aan doen (tu)

    Bedankt en graag gedaan.

  • fazantje

    Omdat dit topic is opgelost word het gesloten.

    Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een privé bericht naar Ben of Huib (fazantje).

    Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend

    Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.