trojan

  • Erik

    >ik deed vanmiddag hitmanpro laten draaien en die nod 32 vond een trojan in me macafee

    Een type foutje kan iedereen overkomen en ik kijk niet op een paar fouten maar dit is niet echt goed, toch :?

  • Lize

    ja maar jij ben mjn pa niet ;)

  • Lize

    zie alleen een fout in ik deed vanmiddag :( oke NOD32 stond zonder hoofdletters :(

  • Lize

    voor erik nog even :D

    ik liet vanmiddag hitmanpro draaien en die NOD32 vond in mijn macafee een trojan

    heb hitman verder gedraait heb later hitman verwijdert omdat ik las dat NOD32 tegen kon werken met een virusscan die op je pc staat ik heb later een online trojan scan gedaan en die vond een trojan (maleware) op me system volume

    beter zo erik ;)

  • Erik

    Fantastisch, maar er is niks in je log te zien, heb je Auk z'n antwoord nog gelezen :-)

  • lize

    ja heb ik gelezen maar kan niets vinden over system volume

    macafee geef in elk geval niets aan en norton ook niet

  • Piet

    http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1075

  • lize

    heb net weer die online trojan scan gedaan maar die vond niets nu

    dus zou wel goed zijn

  • sijlvia

    en punten en komma,s ken je ook niet.

  • Wheel

    Als er een kwaadaardige code in je ‘system volume information’ (de map waarin herstelpunten worden opgeslagen) wordt gevonden, dan kan een antiviruspogramma daar niets mee. De map is namelijk niet toegankelijk.

    Door systeemherstel uit te schakelen, de computer te herstarten en daarna weer in te schakelen, verwijder je alle systeempunten (en daarmee ook de schadelijke codes).

    Ga hiervoor als volgt te werk:

    - Klik met rechts op ‘Deze computer’

    - Ga naar ‘Eigenschappen’

    - Kies het tabblad ‘Systeemherstel’

    - Vink ‘Systeemherstel op alle stations uitschakelen’ aan

    - Klik op ‘Toepassen’ en ‘OK’

    - Herstart de computer

    - Herhaal alle stappen en schakel systeemherstel weer in.

    Wheel. ;)