pc valt al uit bij opstarten

• joop

De PC van mijn vriendin valt al uit bij het opstarten als windows XP opstart en de

blauwe balk eronder begint te lopen dan valt hij uit.

Nu heeft zij weinig verstand van PC ik iets meer is het verstandig om hem in veilige modus op te starten. Zij heeft wel gebruikers aangemaakt voor haar kinderen en haar zelf.

Kan ik hem erna scannen met jullie stappen plan die programmas neem ik mee op USB stick en weten jullie nog raad

Alvast bedankt.

groet

Joop

• joop

Smurfie en AUK jullie liggen vast al te slapen. Ik ga nu ook naar mijn bedje morgen even kijken en dan naar mijn vriendin of ik haar probleem kan oplosen.

• Avondsmurf

Goede morgenJoop,

Je hebt het antwoord zelf al gegeven, probeer het beestje in de veilige modus te starten, met netwerkondersteuning. Dan kun je het stappenplan gewoon via internet uitvoeren. Ik ben bang dat de USB stick in de VM niet werkt. (ben er niet zeker van, heb er geen evaring mee)

Succes en we lezen je ervaringen wel…………. Smurfie :)

• Auk

joop schreef:

> Smurfie en AUK

Euh… waarom ik ?

Auk

• Wheel

Avondsmurf schreef:

>

>in de veilige modus te starten, met netwerkondersteuning. Dan

> kun je het stappenplan gewoon via internet uitvoeren.

Erg handig, die functie in de veilige modus. Houd er wel rekening mee dat de firewall en antivirusprogramma niet actief is. :)

Wheel. ;)

• Avondsmurf

Het is natuurlijk niet de bedoeling om te gaan surfen over het gehele net…………… :)

• Avondsmurf

Omdat jij een nachtbraker bent……………… :?

• joop

Helaas ook in veilige modus start de pc niet op ik heb hem maar meegenomen ga hem zo op een monitor op zolder zetten maar ik weet het eigelijk niet meer.

Er zijn wel account aangemaakt door de kinderen maar kan in het scherm in veilige modus niets invullen, daar komt wel eem administrator en niemand weet het wachtwoord er is natuurlijk niets ingevuld? Maar kan er nou niet in.

Wie zou mij willen helpen.

• lucas

Volgens mij ben je populair hier :D

• joop

Ik zit nu in het scherm geavanceerde opties voor window

Selecteer een optie

Veilige modus

Veilige modus met netwerk mogelijkheden

Veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie voor oppstart procedure inschakelen

VGA - modus inschakelen

Laatste bekende juiste configuratie ( recente instellingen die werkten)

Active Directory terugzetten ( alleen window domeincontrollers)

Foutopsporingmodus

Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

WIndows normaal starten

opnieuw starten

Teruhg naar het menu met besturingsystemen

Gebruik pijltoetsen om een beturingsysteem te selecteren.

Veilige modus met netwerk mogelijkheden krijg ik een scherm om wachtwoord in tevullen niemand heeft ooit iets ingevuld.

Ze hebben echter wel gebruiker aangemaakt met wachtwoord zou het hetzelfde kunnen zijn.?

Wie weet raaad?