software; hoe druk ik de kosten?

• sijlvia

antivir doet het hier ook goed..

• hatolex

Dat werkt bij iedereen volgens mij goed, behalve bij Barend geloof ik

hatolex

• lucas

Ach wat geeft het ieder zijn meug ;)

Die Kaspersky is iets beter mbt het verwijderen van Trojans, maar laat net zo goed als iedere scanner weer wat anders liggen..

Een “beste” scanner bestaat mi niet.

Gebruik mooi wat je al gebruikt als het bevalt. De ene scanner vergt iets meer van je computer dan de andere. Bij een minimale hardware configuratie kan dit een mee wegende optie zijn.

Een gezond verstand en gepast surfgedrag is mi verstandiger. Aangevuld met de anti malware programma's van lees dit eerst, spyware guard, spyblaster met èèn maal in de week een online scan (kan dus ook met Kaspersky (lol)).

Als je vorengenoemde aanvullingen gebruikt maakt het naar mijn idee niet veel uit welke antivir je gebruikt als die maar up to date is.

Lucas :)

• hatolex

Ben het met je eens, en nu maar hopen dat Monique het nog kan volgen.

hatolex

• lucas

Zo niet dan kan ze altijd nog vragen ;)

Lucas :)

• Barend

Dat meen ik niet, dat is mijn ervaring.

Overigens kun je naar testen verwijzen wat je wilt, maar een ieder kan daar zijn gelijk uit halen.

In de ene test wordt een av afgebrand, in een andere test is het de beste.

Ik heb echter veel testen gelezen waar antivir (zeer) slecht uitkwam.

Ik heb zelf AVG en Avast gebruikt en ben over beide niet te spreken.

Vooral de e-mailscanner van beide is zeer zwak.

Beide lieten hoewel volledig up-to-date toch virussen door.

Het regelmatig opnieuw op moeten starten i.v.m. een scan engine update (Avast) heeft ook niet mijn voorkeur.

Ook Norton heb ik gebruikt en ben ik ook totaal niet over te spreken.

Dat ding houdt alleen virussen tegen, geen trojans, terwijl je dat tegenwoordig wel mag verwachten van een av.

Het duurt soms erg lang voordat er updates zijn na een grote virusuitbraak.

Om de 1 of andere reden zoekt die niet naar updates als de pc wordt opgestart, wat ik erg zwak vind.

Wie weet hoe lang die pc wel niet heeft uitgestaan?

Er valt ook nauwelijks iets aan in te stellen.

Na een update krijg je zo'n rot popupje dat dat ding is geüpdate.

Niet prettig als je op dat moment bijvoorbeeld zit te gamen.

Ook met McAfee heb ik ervaring, maar die vond ik niet echt fijn.

Die gaf af en toe nietszeggende meldingen.

Kwalitatief niet echt iets op aan te merken.

Kaspersky zelf vond ik ook niet fijn, maar dat had te maken met de userinterface.

Het product werkte prima, maar het wijzigen van instellingen was erg lastig.

Kaspersky komt overigens vaak als beste uit testen (hoewel dat dus niet alles zegt).

Beter is het een product te nemen dat gebruikt maakt van deze engine.

Eens in de zoveel tijd ook een online scan meepakken is altijd aan te raden.

Zowel voor wat betreft virussen, als trojans, als spyware.

• Barend

Ik heb toch diverse reviews gelezen waarin deze scanner niet alle virussen van de In The Wild List tegenhield.

Ik ken ook diverse verhalen van mensen die dit product gebruikten en middels online scans toch virussen en trojans vonden.

Dezelfde ervaring hadden mensen die van antivir overstapten op een andere (gratis of commerciële) scanner.