virus ???

• Erik

Dus heb je een scan gedaan bij TrendMicro maar het logje niet bewaard want dat had ik immers niet gevraagd :?

Je donderd gewoon een logje neer zonder enig commentaar, is dat netjes :?

Vertel eens wat je allemaal wel hebt gedaan :-)

• jan blokker

sinds vanmiddag heb ik al 2 verschillende virusscannsgeprobeerd maar niks geeft hij aan de fout melding gaan over dat ik nietkan e-mailen maar dat kan ik wel,nu krijg ik om de sec, bezig met scannen van bericht in het midden van het beeld steeds die foutmeldingenmaar die moet ik steeds weg drukken anders kan ik dit niet typpen,

• Erik

We gaan het anders doen,

Deinstalleer via configuratiescherm>>Software

Switch/Switch-dialer, Easybar.

Start Hijackthis en vink de volgende regels aan:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = www.easywebsearch.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.easywebsearch.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = www.easywebsearch.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/First2Enter/Portal/portal.html

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = file:///C:/Program%20Files/First2Enter/Portal/portal.html

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{20EC3D2D-33C1-4C9D-BC37-C2D500688DA2} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - SOFTWARE - (no file)

O2 - BHO: deskmzn - {4965D17B-C807-81DE-5896-497769E34815} - C:\WINDOWS\System32\deskmzn.dll (file missing)

O2 - BHO: BHO Class - {C77E900A-FF55-400E-9BAA-E042C8212898} - C:\Program Files\SimpelInternet\Easybar\ToolbarStarter.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Easybar - {9AD55269-A21C-4260-BA7F-866FD09E8A8E} - C:\Program Files\SimpelInternet\Easybar\EasyBarShell.dll (file missing)

Klik op fix checked

Download KillBox van OptionExplicit

-Unzip Killbox het naar je buroblad.

-Dubbelklik het icoontje.

-Zet een vinkje bij “delete on reboot”

-Kopieer de volgende vette text:

C:\WINDOWS\ewupdater.exe

C:\WINDOWS\System\mssecure.exe

In killbox ga naar File>>paste from clipboard.

Klik op het Rode rondje met wit kruis

Antwoord JA JA, als je een melding krijgt svp handmatig rebooten

Plaats daarna een nieuw HJT logje en kijk of je nu wel naar panda kan :?

• Erik

We gaan het anders doen,

Deinstalleer via configuratiescherm>>Software

Switch/Switch-dialer, Easybar.

Start Hijackthis en vink de volgende regels aan:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = www.easywebsearch.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.easywebsearch.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = www.easywebsearch.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/First2Enter/Portal/portal.html

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = file:///C:/Program%20Files/First2Enter/Portal/portal.html

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{20EC3D2D-33C1-4C9D-BC37-C2D500688DA2} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - SOFTWARE - (no file)

O2 - BHO: deskmzn - {4965D17B-C807-81DE-5896-497769E34815} - C:\WINDOWS\System32\deskmzn.dll (file missing)

O2 - BHO: BHO Class - {C77E900A-FF55-400E-9BAA-E042C8212898} - C:\Program Files\SimpelInternet\Easybar\ToolbarStarter.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Easybar - {9AD55269-A21C-4260-BA7F-866FD09E8A8E} - C:\Program Files\SimpelInternet\Easybar\EasyBarShell.dll (file missing)

Klik op fix checked

Download KillBox van OptionExplicit

-Unzip Killbox het naar je buroblad.

-Dubbelklik het icoontje.

-Zet een vinkje bij “delete on reboot”

-Kopieer de volgende vette text:

C:\WINDOWS\ewupdater.exe

C:\WINDOWS\System\mssecure.exe

In killbox ga naar File>>paste from clipboard.

Klik op het Rode rondje met wit kruis

Antwoord JA JA, als je een melding krijgt svp handmatig rebooten

Plaats daarna een nieuw HJT logje en kijk of je nu wel naar panda kan

• jan blokker

dir gaat me allemaal boven me pet maar ik bedankje voor de medewerking ik bel het berijf wel waar ik me computer vandaan heb dan kijken die maar die hebben ook alls geinstaleerd mijn vriendelijke dank eric

• Erik

Je hebt trouwens ook geen scan bij trend gedaan want:

1- dat gaat niet zo snel

2- die had de malware er wel uitgepikt

Rare ideeen heb je over hulp vragen en krijgen :?

• Erik

Zo moeilijk is het ook allemaal niet hoor :?

Wat jij wilt :-)

• jan blokker

gewoon vriendelijk blijven maat ,niet iedereen kan even goed omgaan met dit soort problemen!!!!!!!!!!!

• Erik

Gewoon lezen en daar netjes antwoord op geven lijkt me een deugd waar jij nog aan moet werken :-)