hacken als PC uitstaat ?

• Carla de W

iemand heeft mij vertelt dat je niet beschermt bent als je PC uitstaat. Zelfs niet als je de stekker er uit trekt. Hij beweerd dat een hacker toch binnen kan komen omdat je wel online was…. Dus volgens hem moet ik elke keer de PC eerst offline zetten en dan pas uitzetten…. Dus ook als de stroom er af is, kan er toch iemand binnen komen….??????

Gaan jullie echt offline als je de PC uitzet ???

• Erik

Wie is die Willy Wortel :?

• Carla de W

Hij is inderdaad een beetje para….als in noide dus…

• Avondsmurf

Leuk verhaal van die iemand maar er zit geen waarheid in………….. Smurfie:)

• lucas

Die iemand is echt wel een “licht” :D

Laat je niets wijs maken. Een hacker gaat echt niet via je voeding van de computer naar binnen ;) Zolang je offline bent kan er niets gebeuren. Met offline bedoel ik geen verbinding met het WWW. Maw als je de stekker van je modem uit de computer trekt en de computer verder wel aan laat dan kan een hacker helemaal niets ;)

Alhoewel tegenwoordig kunnen we ook netwerken aanleggen mbv het elektriciteits net. Hier zijn speciale modems voor. Ook dan zal de hacker niet via de voeding van je computer gaan werken maar via de modem die op het elektriciteitsnet is aangesloten :)

Dit wel echter niet zeggen dat er geen hacker op je computer (lees harddisk) aanwezig kan zijn. Is dat het geval, dan zal bij het maken van de volgende WWW-verbinding de hacker uiteraard weer met jouw gegevens aan de haal gaan.

Lucas :)

• Carla de W

Zoals jij het zegt is het trouwens wel omgekeerd. Ik trek niet de stekker van het modem eruit…. Ik doe de PC uit en trek de stekker van de PC uit, vanwege bliksem…. Maar de kabel trek ik er niet uit, hoor….

• Avondsmurf

Koop een stekerdoos die bliksem beveiligd is en laat die steker gewoon in het contact ….. is beter voor je compie……….. Smurfie :)

• huib

Hoi Smurfie,

Je schreef:

>>>Koop een stekerdoos die bliksem beveiligd is en laat die steker gewoon in het contact …..<<<

onzin:)

Als je zon doos het en de bliksem slaat erop jammerdan compie stuk:(

De stekkerdoos kan al die spanning niet verwerken hoor en zal doorslaan:(

Groetjes Huib:)

• Avondsmurf

Wanneer jij zo'n doosje koopt van een paar euro, dan geef ik je gelijk. maar wanneer jij iets meer uitgeeft zo rond de 80,00 dan geef ik jou gerantie dat het niet gebeurt……… Smurfie :)

• Avondsmurf

Klein verhaaltje:

Afgelopen voorjaar bij een enorm onweer hier in het gebied. Ik woon in een rijtje van 4 huizen. Mijn compie aangesloten door zoon op een speciale steker doos is de enige comp die diet onweer heeft overlefd van de 4…………………. Smurfie

Eigenlijk jammer, had van de verzekering ook wel weer een nieuwe willen hebben :D