hacken als PC uitstaat ?

• huib

Smurfie,

Ben het niet met je eens, heb het met een vervolg cursus van NEN3140 er nog uitgebreid over gehad;)

Als de bliksem buiten in een schakelkast of wat bijna nooit gebeurd rechtsstreeks op de kabel slaat, dan is de spanning al dusdanig verminderd dat de doos dan wel zal beschermen:)

Maar als de bliksem direct op het huis slaat valt er niets tegen te beschermen;)

Dus in tijden dat er veel onweer is altijd de stekker eruit halen;) wat ik ook nooit doe:(

Groetjes Huib:)

• huib

Je schreef:

>>>Ik woon in een rijtje van 4 huizen. Mijn compie aangesloten door zoon op een speciale steker doos is de enige comp die diet onweer heeft overlefd van de 4……..<<<

Dat zeg ik:)

Huib:)

• Avondsmurf

Maar vertel, je zal het ongetwijfeld net al mijn zoon die ook electrotechnicus wel weten, waarom heeft mijn compie het overleefd. en die in de rest van ons rijtje niet… ter info de stoppen waren wel allen doorgeslagen…………. Smurfie

• huib

Smurfie:

Je geeft het antwoord zelf al:D

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=123&i=153397&t=153351

De bliksem is niet rechtsstreeks op jullie huis geslagen, en de weg die de bliksem aflegt zal de spanning snel afnemen vandaar dat jou stekkerdoos de spanning wel heeft kunnen verwerken:)

Als de bliksem WEL op jullie huis was geslagen, dan kon je er zeker van zijn dat alles kapot was:(

Mocht 1 van de buren zon stekkerdoos dan hebben gehad, dan was daar waarschijnlijk de comp gespaard gebleven;)

Dit allemaal afhankelijk van de hoeveelheid die de bliksem leverd.

Groetjes Huib:)

• snurks

ha ha weet hij nog een paar goeie moppen

• JeroenW

Niet alles geloven wat je in de kroeg van een dagbehandelingsklant hoort.

• JaapT

Huib,

Ik snap van jouw verhaal niks.

In dit laatste bericht, lees het eens aandachtig door, spreek je jezelf tegen:

“Mocht 1 van de buren zon stekkerdoos dan hebben gehad, dan was daar waarschijnlijk de comp gespaard gebleven”

Ik ben het met Avondsmurf eens, dat als je een goede overspanningsbeveiliging hebt, het risico heel wat minder is. Uitsluiten kun je nooit!

Succes,

Jaap

• L.Hermans

Wanneer de bliksem rechtstreeks inslaat is je huis, en je dure stekkerdoos verbrand of gesmolten.

mvg

Leo

Auteur: Avondsmurf (—.cable.wanadoo.nl)

Datum: 04-11-2005 19:46

Wanneer jij zo'n doosje koopt van een paar euro, dan geef ik je gelijk. maar wanneer jij iets meer uitgeeft zo rond de 80,00 dan geef ik jou gerantie dat het niet gebeurt……… Smurfie

• lucas

Ha die Smurf en Huib,

Leuke discussie over het bliksemvirus trouwens. Ik geef smurfie gelijk met een goede overspanningsbeveiliging heb je minder kans op problemen. Vergeet dan niet je telefoon en je kabel-tv verbindingen te beveiligen er is meer op de wereld dan een computer ;). Smurfie ik ben het niet met je eens over de prijs. Je kunt voor € 22,50 al 1 kopen incl telefoon en kabel-tv beveiliging. Deze is voor huis & tuin apparatuur. Je hebt nog 2 zwaardere types voor het geval er sprake is van een laserjet printer of zwaardere apparatuur voor de grootzakelijke markt.

Huib: op de doos staat dat bij schade aan apparatuur aangesloten op de juiste manier je de schade aan het betreffende bedrijf kunt claimen als de beveiliging onherstelbaar is doorgebrand dan krijg je een nieuwe weer. Ik wil verder geen reclame maken maar kijk maar eens ff bij de media markt. Zelf wordt ik in mijn werk dagelijks geconfronteerd met dit soort schades het werkt echt. Ik heb voldoende praktijk voorbeelden. Zelf heb ik al 2 maal gehad dat mijn quatrovox naar de malle moer gegaan is met dit apparaat heb ik geen problemen meer. En mocht het wel zo zijn dan krijgt die fabrikant mooi een schadeclaim van me tenslotte staat er nogal wat op die doos. Die ik met het kassabonnetje in een “kluis” heb liggen :D Als een fabrikant zoiets durft op te schrijven dan kun je er rustig vanuit gaan dat die apparatuur goed is.

Lucas

Lucas.

• pablo

een stekker doosje kan geen spanning/stroom via je aarde wegleiden van de grote van orde die een blikseminslag geeft ;)

door de grote stroom zal ook je snoer smelten,ben het dus met lucas eens ;) tegen een directe bliksem inslag helpt aleen een goede bliksem afleider :)

paul :)