Zoals Auk al zegt volg alle stappen van lees dit eerst.
http://www.virushelp.nl/partners/hijackthis/hijackthislog.htm
Je hebt nl geen windows updates opgehaald.
Lucas
Cosmos,
Ik begrijp goed wat je bedoelt en had al zo'n vermoeden .
Het heeft geen zin om zonder windows updates naar je logje te kijken.
Je raakt op deze manier nl zo weer besmet.
Reden: Windows heeft gaten in zijn besturingssysteem waar virussen gebruik van maken (zich in “nestelen”). Vandaar de opmerking haal eerst alle essentiele updates van windows op. Bekende “gaten” worden zo “gedicht”, dit voorkomt mede onnodige infecties.
Ik adviseer je hier eerst wat te doen aan je window versie. Zodat je alsnog de updates kunt ophalen. Daarna kun je in dit zelfde topic weer een logje plaatsen. We zullen je logje dan met alle plezier na kijken.
Lucas
Gedeeltelijk heb je wel gelijk.
Maar het feit is dat dit virus zich via MSN heeft verspreidt, zo heb ik hem ook gekregen.
En hele contactlijsten blijken nu besmet, ook van mensen met een volledig geupdate windows.
Dus of updaten helpt in dit geval betwijfel ik.
Nog vreemder is dat geen enkele scanner (ook online-scanners) dit virus herkent.
Alleen, zoals ik al meldde, de process-library geeft hem een risicofactor 4.
Zie http://www.processlibrary.com/directory/files/wdfmrg/index.php
Misschien toch een tip om eens de moeite te nemen en onder taakbeheer te zoeken naar wdfmrg.exe
Groetjes
wdfmrg.exeis a process which is registered as the TROJ_SUA.A worm. This virus is distributed via the Internet through e-mail and comes in the form of an e-mail message, in the hopes that you open it’s hostile attachment. The worm has it’s own SMTP engine which means it gathers E-mails from your local computer and re-distributes itself. In worst cases this worm can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately
Het is dus een bestand van een worm. Deze worm kan je PC gebruiken om meer sjit erop tezetten. Dit is dus geheel afhankelijk van je beveiliging op je PC. Mensen met niet de juiste essentieële updates krijgen dus meer backdoortrojaans dan andere
Lucas heeft zoals (bijna) altijd gelijk
Wollie
aangezien je een gevaar bent voor andere gebruikers en er niet vanaf bent
start hijack,klik op scan en vink alleen de volgende regels aan:
O4 - HKLM\..\RunOnce: C:\DOCUME~1\ADMINI~1.JOS\LOCALS~1\Temp\WS_UNI~1.EXE -s
O4 - HKLM\..\RunOnce: C:\DOCUME~1\ADMINI~1.JOS\LOCALS~1\Temp\ea_cleanup.exe /cleanup
sluit alle vensters behalve hijack en klik op “fix checked”
zet in configuratiescherm-mapoptie's eerst een vinkje bij “verborgen bestanden en mappen weergeven” en haal het vinkje weg bij “extensie's voor bekende bestandstypen verbergen” en bij “beschermde besturingsbestanden verbergen ( aanbevolen) ”,klik op toepassen en ok
print de onderstaand instruktie's uit of kopieer ze naar een text bestand,de rest van de fix is in veilige modus en dan kan je deze pagina dus niet meer gebruiken om te spieken
start op in veilige modus ( uitleg )
leeg je temp file's voor iedere gebruiker,de mappen leegmaken,niet verwijderen:
C:\Documents and Settings\\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\\Local Settings\Temporary Internet Files\content.ie5 <= als deze map niet weergegeven word ga dan naar de map temporary internet files en type dan \content.ie5 erachter in de adresbalk en klik enter
C:\Windows\Temp\
start opnieuw op in normale modus.
doe een online scan met kaspersky:
http://www.kaspersky.com/downloads/kws/kavwebscan.html
bewaar het logje wat hij maakt en plaats dat even hier,samen met een nieuw hijack logje
paul
Bedankt voor de moeite Pablo, maar zover was ik al.
En met essentiele updates heeft het niets te maken, mijn 2e pc in mijn netwerk is volledig voorzien van alle nodige updates en was toch besmet.
Ook krijg ik nu van diverse kanten berichten dat mensen met een volledig geupdate windows besmet zijn.
Zie bv. hierboven ook de thread ‘ aantal verdachte processen’ .
Hier duikt die wdfmrg.exe ook weer op.
Groetjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?