[media]Sony's rootkit begin volgend jaar naar europa?

• Frank

Auk heeft wel gelijk als hii zegt dat het aantal besmettingen klein zal zijn, er zijn ( bekend ) dat er ong een twintigtal titels van niet de grootste artiesten in omloop, en dan moet je ook net een bv een mailtje openen die je besmet..

hier de lijst

Trey Anastasio, Shine (Columbia)

Celine Dion, On ne Change Pas (Epic)

Neil Diamond, 12 Songs (Columbia)

Our Lady Peace, Healthy in Paranoid Times (Columbia)

Chris Botti, To Love Again (Columbia)

Van Zant, Get Right with the Man (Columbia)

Switchfoot, Nothing is Sound (Columbia)

The Coral, The Invisible Invasion (Columbia)

Acceptance, Phantoms (Columbia)

Susie Suh, Susie Suh (Epic)

Amerie, Touch (Columbia)

Life of Agony, Broken Valley (Epic)

Horace Silver Quintet, Silver's Blue (Epic Legacy)

Gerry Mulligan, Jeru (Columbia Legacy)

Dexter Gordon, Manhattan Symphonie (Columbia Legacy)

The Bad Plus, Suspicious Activity (Columbia)

The Dead 60s, The Dead 60s (Epic)

Dion, The Essential Dion (Columbia Legacy)

Natasha Bedingfield, Unwritten (Epic)

Ricky Martin, Life (Columbia) (labeled as XCP, but, oddly, our disc had no protection)

• Auk

frits schreef:

>

> Auk schreef:

>

> > Het lijkt me niet die het wild zullen voorkomen - omdat er

> > nog niet echt veel PC's met de sony rootkit geinfecteerd

> > zullen zijn ?

> Volgens dit artikel gaat het niet om een proof of concept, maar wel om een in het wild voorkomende trojan.

Dank je. Durft Sony nu nog te ontkennen dat ze met hun geknoei in andermans computers enorm grote risico's veroorzaken ?

Auk

• Frank

en “we” noemen hem…Breplibot

http://www.f-secure.com/weblog/

• Erik

Ik denk dat het met deze zgn rootkit wel mee gaat vallen :D

Je zult je echter af moeten vragen wie deze techniek verder gaat toepassen, er zijn legio freeware progjes die daar reeds garen bij spinnen en dat gaat alleen maar van kwaad tot erger, ik zou me niet zo druk maken over Sony, die drukte komt waarschijnlijk alleen maar omdat het een groot bedrijf is met veel impact.

Ik zou me drukker maken over alle andere kleine bedrijfjes die het gaan inpassen :8

• Frank

aan de andere kant.iedereen zit er nu met zijn neus bovenop..ook alle antivirus en spyware bestrijders..maar zoals gewoonlijk zullen diegene met minder goede bedoelingen een stap vooruit zijn..

• Auk

Erik schreef:

> ik zou me niet zo druk maken over Sony

> Ik zou me drukker maken over alle andere kleine bedrijfjes

> die het gaan inpassen :8

Dat ben ik niet met je eens. Sony is groot en bekend en zou enig ethisch besef moeten hebben. Als Sony al zo met z'n klanten om gaat, en als dat geaccepteerd wordt, dan hou ik mijn hart vast.

Auk

• Frank

1st4 internet de makers van de xcp technologie, hebben dit niet alleen aan Sony verkocht..ook andere grote muziekuitgevers hebben al pre-releases uitgegeven

First4Internet's other clients – who include Universal Music Group, Warner Music Group and EMI – are using XCP for prerelease material. ( C-net.com juni 2005 )

• Frank

http://www.sysinternals.com/blog/2005/10/sony-rootkits-and-digital-rights.html

als je tijd en intresse hebt, hier staat het hele verhaal van begin tot..

• frits

Okee, laat mij dan heel ver door denken…..

De platenlabels als Columbia en Epic vallen onder Sony BMG wat op haar beurt weer onder de media gigant Bertelsmann valt. Onder Bertelsmann valt bijvoorbeeld ook ECI waar je vrolijk naast boeken ook cd's kunt bestellen…….. Zouden die dingen dan stiekem toch niet al in Nederland kunnen liggen?????

• Auk

Frank schreef:

>

> http://www.sysinternals.com/blog/2005/10/sony-rootkits-and-digital-rights.html

>

> als je tijd en intresse hebt, hier staat het hele verhaal van

> begin tot..

Tijdje geleden al gelezen hoor :-)

Okay… ik koop vanaf nu dus helemaal geen CD's meer. Dat zal ze leren :-)

Auk