Spamvraag (juridische kwestie)

• deDeurs

Ik ben natuurlijk niet de enige, maar ik ontvang steeds meer spammailtjes met mezelf als afzender. Wanneer je zo'n mail dan Beantwoordt, krijg je in het adresvenster een ander (nep)adres te zien. Maar ik vraag me af of het wel verstandig is om zulke mails te blocken. Het lijkt me dat je in je eigen systeem dan je eigen adres blokkeert. Of is dat niet zo?

• deDeurs

Sorry, dit is geen juridische kwestie, halverwege veranderde ik de vraagstelling maar vergat de titel aan te passen…

• Jaap Ton

Of heb je wellicht last van een virus of zo…………..?

Dan is het lezen/uitvoeren van de eerste, vetgedrukte, post wellicht aan te raden.

• Argus

Staat je E-mail adres soms op Internet?

• Pctje

Zou eerst maar eens hier je email adres verstoppen aan vinken .

Je laat het anderen ook wel erg makkelijk maken om spam naar je te versturen !

gr : Pctje

• deDeurs

I feel like a criminal…

Waarom zou ik een virus hebben? Zo ja, dan heb ik er nog geen last van. Het gaat om een Outlook adres dat ik ooit op internet zette. Toen wist ik nog van nix. Zo begint iedereen toch? Met een grote nix zijn? Ik klik uiteraard niets open.

Het probleem van een (Vista mail) spamvanger is dat je die map toch moet openmaken omdat er wel eens goeie mail tussen kan zitten. En zo tref ik die spams met eigen adres aan. Ik wil dus niet dat webmail die ik doorstuur of wanneer ik mezelf een testmailtje stuur, geblokkeerd wordt omdat ik dat adres zelf heb aangemerkt.

En ja, dat andere adres heb ik hier even vergeten onzichtbaar te maken. Da's webmail, dus geen ramp.

• jahewi

Beste deDeurs,

Ik zou me niet al te druk maken dat je spam-emails krijgt met je eigen adres als afzender.

Het betreffende bericht werd nl. niet echt vanaf jou email-adres verzonden. De naam van je email-adres werd slechts gebruikt om de werkelijke afzender te maskeren. Dit noemt men spoofen.

Mocht je toch reden zien om je er zorgen om te maken, bv. omdat je aanwijzingen hebt dat er werkelijk spam-berichten vanaf jouw email-adres worden verstuurd, dan raad ik je aan om deze instrukties uit te voeren:

http://antivirus.prikpagina.nl/read.php?f=123&i=186977&t=186977

suk6,

jahewi :)