Hoe veilig is txt?

• Gesp

Als ik een e-mailtje niet vertrouw, wordt het uiteraard ongelezen gewist. Maar ik krijg ook wel eens mailtje waarbij ik twijfel. Ik sla dat dan op buiten m'n mailprogramma (Thunderbird) als .txt en open het met kladblok, in de veronderstelling dat dat veilig is.

Maar is dat wel zo? Zo niet: is er een wél veilige manier (behalve wissen? :) )

• huib

Hoi Gesp,

Thunderbird gebruik ik niet, maar bij outlook en hotmail/live mail is het 1x rechts klikken en dan bron weergeven aanklikken;)

Webmail kun je altijd bekijken;)

Bij twijfel zou ik gewoon de mail verwijderen;)

Deze regel had je vast wel eens gelezen:

Een vuist regel is:

Nooit vreemde mail openen.

Nooit mail met een vreemd onderwerp openen.

Nooit mail van bekenden met een vreemd of geen onderwerp openen.

Nooit ingaan op verleidende mail. (hoe spannend die ook kan zijn).

Nooit mail doorsturen van bekenden of vreemden waar gevraagd wordt om deze door te sturen. Hoe serieus deze er ook uit mag zien.

Groetjes Huib:)

• Gesp

Hoi Huib,

Bedankt voor je reactie.

De door jou genoemde regels ken ik en pas ik toe. Bovendien ben ik op virus- en spywaregebied van nature al redelijk achterdochtig. Niettemin gebeurt het een enkele keer, met name op mijn adres webmaster@xxx, toch dat ik aarzel.

Mijn vraag blijft dus: is wegzetten als xxx.txt en vervolgens met kladblok openen een veilige manier om even de inhoud te bekijken?

• huib

Hoi Gesp,

Je schreef o.a.:

>>>Ik sla dat dan op buiten m'n mailprogramma (Thunderbird) als .txt en open het met kladblok<<<

Je slaat het dus op, op jou computer.

Het antwoord kun je dan wel zelf invullen heh;)

Groetjes Huib:)

• dirk

goeiemiddag

ik heb op dit moment een probleem me computer geeft aa dat er een trojan win32 aanwezig is ik heb antivirus avast maar die doet er niet veel aan ik zoek een makelijke en simpele oplossing om de virus te verwijderen kun je me asteblieft zo snel mogelijk HELPEN

gr.dirk

• Ben

Beste Dirk,

Maak eerst een eigen topic aan, doe dan alle stappen uit deze link,

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=123&i=186977&t=186977

Dan zien we de 2 gemaakte logjes wel,

Suc6 Ben