firefox beveiliging

• ben

mijn systeem is schoon, maar met IE kreeg ik steeds meer last met enkele buitenlandse kranten die niet goed open wilden, waarschijnlijk vanwege conflicten tussen spybot, spywareblaster, adaware en mbam aan de mijn kant en de toegevoegde adware aan de andere kant, daarom heb ik firefox maar eens gedownd. en inderdaad: het probleem is weg. Ik zie overigens wel enkele nadelen (o.a. dat wordweb niet goed meer werkt) maar verder nog weinig opvallende verschillen.

maar ik heb wel nog een paar vragen over de beveiliging van firefox:

vraag 1: zijn alle beveiligingen van avg, spybot, spywareblaster, adaware en mbam ook automatisch van toepassing op firefox?

vraag 2: beveiligingspatches voor firefox, indien nodig, waar vind ik die.

vraag 3: ik zie meer BEWEGENDE reclames met firefox dan met IE. hoe kan ik daar wat tegen doen?

mochten er de komende dagen nog meer vragen komen t.a.v. de beveiliging, zal ik ze zoveel mogelijk in dit draadje stellen.

• ben

antwoord op vraag 2 heb ik inmiddels gevonden op extra|opties| geavanceerd

• huib

Hoi Ben,

Je vroeg:

>>>vraag 1: zijn alle beveiligingen van avg, spybot, spywareblaster, adaware en mbam ook automatisch van toepassing op firefox? <<<

Ja.

>>>vraag 2: beveiligingspatches voor firefox, indien nodig, waar vind ik die.<<<

Nergens, firefox komt regelmatig met een vernieuwde en beter beveiligde versie uit.

Deze kun je op automatisch zetten en wel door bovenin de balk op “extra” te klikken, dan op “opties” vervolgens op “geavanceerd” dan op “updates” en daar kun je een vinkje zetten bij automatisch controleren op updates voor……..

Hier de 3 vakjes aanvinken en iets naar onder kun je een vinkje zetten om die update automatisch te laten installeren.

>>>vraag 3: ik zie meer BEWEGENDE reclames met firefox dan met IE. hoe kan ik daar wat tegen doen?<<<

Door op de afbeelding te staan, 1x rechts klikken en dan op afbeelding blokkeren.

Groetjes Huib:)

• huib

Ben,

Als je firefox blijft gebruiken, wel gewoon de updates voor windhoos binnen blijven halen hoor;)

Huib:)

• ben

ok bedankt huib. alles duidelijk.

mocht ik komende dagen geen vragen meer hebben iig een goed 2009 toegewenst

• ben

hihi. het werkt niet. ik krijg alle stilstaande plaatjes weg, maar die rooie in het midden niet

http://www.fd.nl/home/

• ben

ja nu toch wel!

• huib

Jij ook een goed 2009 gewenst;)

Huib:)

• fred

Beste huib,zal je zo vriendelijk willen zijn even op ,re geklier met norton willen

kijken,ik heb je een vraag gesteld,misschien kan je me helpen.

groeten fred

• lucas

Zie dit;)