Trage laptop

  • Ralph

    Mijn laptop is de laatste tijd aan de trage kant vergeleken met voorheen. Het is wel al een wat oudere laptop, maar nog nooit zo traag geweest. Ik heb alle stappen doorlopen die uitgevoerd moesten worden alvorens een logfile te plaatsen. Hieronder de logfile. De MBAM file gaf aan dat er niks gevonden was wat geinfecteerd is. Zou iemand hier naar kunnen kijken?

    Bij voorbaat dank

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

    Scan saved at 14:30:53, on 20-1-2009

    Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

    Boot mode: Normal

    Running processes:

    C:\WINDOWS\System32\smss.exe

    C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe

    C:\WINDOWS\system32\services.exe

    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe

    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

    C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe

    C:\WINDOWS\system32\slserv.exe

    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZCfgSvc.exe

    C:\WINDOWS\Explorer.EXE

    C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe

    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe

    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/

    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.paradigit.nl

    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://loginnet.passport.com/ppsecure/md5auth.srf?lc=1043

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

    O4 - HKLM\..\Run: c:\Program Files\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe

    O4 - HKLM\..\Run: “C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe” /hide /waitservice

    O4 - HKCU\..\Run: C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Lokale service’)

    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Netwerkservice’)

    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’)

    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’)

    O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

    O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.paradigit.nl

    O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

    O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe

    O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe

    O23 - Service: lxcq_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcqcoms.exe (file missing)

    O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe

    O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

    O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

    End of file - 4885 bytes

  • Teaser

    Sluit even alle vensters.

    Open alleen HJT en klik op “do a system scan only”

    Vink nu de volgende regels aan en klik op “fix checked”

    O23 - Service: lxcq_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcqcoms.exe (file missing)

    Voer daarna deze eens uit.

    http://www.virushelp.nl/onderhoud.htm

    Plaats nogmaals een HJT log

    Vertel of het geholpen heeft

  • Ralph

    Sorry voor mijn late bericht, maar ik moest gistermiddag plots weg. Ik heb uitgevoerd wat je me vroeg en hieronder staat een nieuwe logfile.

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

    Scan saved at 15:09:28, on 21-1-2009

    Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

    Boot mode: Normal

    Running processes:

    C:\WINDOWS\System32\smss.exe

    C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe

    C:\WINDOWS\system32\services.exe

    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe

    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

    C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe

    C:\WINDOWS\system32\slserv.exe

    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

    C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZCfgSvc.exe

    C:\WINDOWS\Explorer.EXE

    C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe

    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe

    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

    C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/

    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.paradigit.nl

    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://loginnet.passport.com/ppsecure/md5auth.srf?lc=1043

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

    O4 - HKLM\..\Run: c:\Program Files\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

    O4 - HKLM\..\Run: C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe

    O4 - HKLM\..\Run: “C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe” /hide /waitservice

    O4 - HKCU\..\Run: C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Lokale service’)

    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Netwerkservice’)

    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’)

    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’)

    O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

    O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

    O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.paradigit.nl

    O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

    O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe

    O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe

    O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe

    O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

    O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

    End of file - 4754 bytes

  • Teaser

    Log ziet er weer mooi uit.

    Hoe is het nu met de snelheid ???????????

  • Ralph

    Hij is niet meer zo traag. Hardstikke bedankt Teaser voor uw hulp.

    Groetjes

  • Teaser

    Das fijn om te horen.

    En graag gedaan.

  • mar

    wat te doen bij vreselijke trage laptop?

  • Jos H

    Bij vermoeden van virus of spyware de eerste regel van dit prikbord .

    Alle stappen uit dit plan uitvoeren , een eigen topic aanmaken en hierin de TWEE logjes plaatsen.

  • Ruudje

    mar Schreef:

    ——————————————————-

    > wat te doen bij vreselijke trage laptop?

    A. Windows 98 installeren?

    B. Uit het raam gooien?

    C. Nieuwe kopen?