AVG

• Quinta da Portela

Goedemorgen,

Ik gebruik al ruim een jaar AVG Anti-Virus Free en dagelijks wordt de PC gescant.

Wat me sinds 30 januari opvalt in het “Scan results overview” dat ca. 29.000 “Tested objects” genoemd worden terwijl dat altijd rond de 55.000 was.

De scantijd is niet veranderd, altijd zo'n 50 minuten.

Ik vind dit merkwaardig. Zou het AVG programma op mijn PC deels beschadigd zijn en daardoor sinds een paar dagen niet alles scant?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Dank en groet,

Quinta.

• Ben

Hier een link hoe avg te verwijderen,

http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=26943

Dan met ccleaner register nog even schoon maken.

Daarna proberen AVG weer opnieeuw te instaleren.

(denk anders aan ander antivirus b.v. Avast)

Suc6 Ben :)

• Quinta

Hallo Ben,

Ik snap je antwoord niet.

Ik vind het vreemd dat het AVG overzicht zoveel minder “Tested objects” aangeeft.

Ik weet niet of hij daadwerkelijk minder scant (gezien de tijd zeker niet).

Daarom mijn vraag.

Is dit gegeven voor jou zo duidelijk dat ik AVG MOET verwijderen en opnieuw moet installeren???

Groetjes,

Quinta

• Ben

Ik zou AVG verwijderen,en opnieeuw instaleren dan weet je zeker dat je geen beschadeging heb.Misschien dat een iemand anders nog een andere menig heeft?

Anders daar nog even op wachten.

Ben

• Quinta

Oké Ben, bedankt, dan wacht ik nog even voordat ik het programma verwijder en opnieuw installeer.

Wil graag eerst weten waardoor het komt.

Wil ook van anderen horen.

Misschien is de programmatuur van AVG wel aangepast tijdens een update.

Weet iemand meer?

• Jaap Ton

Quinta,

Meerdere mogelijkheden:

* Heb je de pc opgeschoond met bepaalde software, waardoor er veel minder files zijn?

* Is er iets veranderd in de methode van scannen? Dus, scan je nu alleen de c-schijf? Kijk het schema even na.

Als het bovenstaande niet waar is, kan het helemaal geen kwaad een nieuwe installatie te doen.