AVG free 8.0

• paul

Geachte Deelnemers aan dit Prikbord,

Ik heb een pc die draait op Windows XP. Ik maak hierbij gebruik van AVG Free 8.0. Mijn vraag hierover is dat als ik AVG alles laat scannen dat hij hier, voor mijn gevoel, erg lang over doet. Als ik AVG laat scannen dan is hij hierbij ruim 5 uur mee bezig. Mijn vraag is of dit normaal is voor een virusscanner.

Met vriendelijke groet,

Paul

• klaas

De duur van de scan is afhankelijk van het aantal bestanden wat je de virusscanner laat scannen. Een installatie met alleen Windows en verder weinig tot geen programma's geïnstalleerd zal dus een stuk korter duren dan een pc waar allerlei verschillende programma's op staan en waar ook nog diverse mensen gebruik van maken en al hun data op de pc opslaan. Ik weet de exacte werking van AVG niet, maar ik kan bij NOD32 wel merken dat hij een stuk langer doet over een .exe bestand of een gecomprimeerd bestand, dan bijvoorbeeld een standaard .jpg bestand.

Maargoed, vijf uur is wel erg lang naar mijn idee…

• Jaap Ton

Schoon je pc eens op met b.v. ccleaner. Dit haalt allerlei tijdelijke bestanden weg.

• ben

schijf van 111 gieg waarvan 40 gebruikt duurt bij mij een klein uurtje als je alles laat scannen. heb je daar wat aan?

• huib

m.a.w. een goeie schoonmaak zal waarschijnlijk niet verkeerd zijn;)

http://www.virushelp.nl/onderhoud.htm

Succes,

Huib:)

• paul

Hoi Allemaal,

Dank voor jullie reactie. Buiten AVG Free 8.0 heb ik ook op dit prikbord advies verschillende programma's geinstaleerd om mijn pc schoon te houden.

Programma's zijn :

CCleaner,Ad-Ware,Clean-up,Malwarebytes en Spybot.

Dit zijn de programma's die jullie advieseren, ik laat deze min. 1 x per week hun gang gaan, maar buiten dit vind ik dat AVG Free 8.0 toch erg lang over zijn scan doet.

Ik zal wat gegevens van mijn pc hier neerzetten, misschien dat jullie daar wat wijzer mee worden.

Het is een Medion Pc Pentuim (r) 4 CPU1.800 GHz

kloksnelheid 1.80 Ghz, 1,00 gb

Op deze pc staan verschillende programma's en spelletjes als mede muziek bestanden e.d.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie.

Groetjes Paul

• huib

Hoi Paul,

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij, alleen heb ik 512 geheugen.

Verder heb ik NOD32 en een volledige, diepgaande scan duurt hier zon 1 uur 45 min.

Hier zitten o.a. The Sims, verschillende Tycoon's en een dikke 1200 muziek en nog een serie dvd's op de computer.

Wel een verschil maakt of je alleen aan het scannen bent of dat je ook nog aan het surfen of andere dingen met je computer doet.

Mss een optie om eens een online scan te doen en kijken hoelang die er over doet;)

Groetjes Huib:)

• Knutselsmurf

Hoi paul ,

Hier heb ik oa een XP-pc en Antivir.

De scan van gister duurde 49 minuten en er waren bijna

400.000 files gescand (ongeveer 100 Gb)

Kheb er wel 2 gieg intern in en doe tijdens het scannen

niks anders op de pc.

Knutsel.

• paul

Hoi Allemaal,

Dank voor al jullie reactie, ik weet nu dat mijn virusscanner op mijn pc traag is. Ik laat de scan altijd lopen als ik de pc niet nodig heb, dus wordt hij tijdens de scan ook niet gebruikt. Weet ook niet hoe of wat, maat wil een ieder bedanken voor zijn of haar reactie.

ZET HET GOEDE WERK VOORT !!!!!!!!!

Thanks

Paul

• Hermen Vlothuizen

valt mij ook op op 3 pc waarbij op vista zijn dat avg lang er over doet