Logje na verdwenen MSCONFIG

• Disciple

Sinds een paar dagen lijkt het alsof m'n pc meer moeite heeft met opstarten van verschillende processes. Hij blijft erg ratelen nadat m'n bureaublad in beeld is verschenen.

Ik wilde dus eens controleren wat hij zowat opstart, maar als ik MSCONFIG probeer op te roepen, geeft hij aan dat deze niet meer gevonden kan worden…vertrouw het dus niet helemaal..

Alle scans enzo al uitgevoerd en bij deze dus maar een logje.. volgens mij nx mee aan de hand..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 1:05:44, on 25-2-2009

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Unable to get Internet Explorer version!

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgnsx.exe

C:\WINDOWS\LOGI_MWX.EXE

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe

C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.startpagina.nl/

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: “C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AntiVir PersonalEdition classic\UPGRADE\upgrade.exe” /restart

O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: LOGI_MWX.EXE

O4 - HKLM\..\Run: C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: C:\WINDOWS\System32\qxvgu.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Lokale service’)

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Netwerkservice’)

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’)

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’)

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll

O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O16 - DPF: Yahoo! Pool 2 - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/potg_x.cab

O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab

O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab50997.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130512665405

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1132775158981

O16 - DPF: {6E5E167B-1566-4316-B27F-0DDAB3484CF7} (Image Uploader Control) - http://www.putfile.com/includes/ImageUploader4.cab

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll

O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll

O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

End of file - 4558 bytes

• Jos H

Voor de loglezers straks , waar is he MBAM logje.?

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de “Logs” tab te klikken in MBAM.

Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.

• Teaser

En waarom is windows niet up to date :S:S:S

• Disciple

Hier het andere logje..ook nx bijzonders zeker?

Na een beetje snuffelen op internet, zag ik dat ik via windows verkenner ook naar msconfig kon gaan in de Windows map. Als ik op het bestandje klik, opent hij dus wel. Schijnt dus dat hij het alleen niet doet via uitvoeren.

Maar goed, had via een ander forum al het advies gekregen om sfc /scannow uit te voeren. Ook gedaan, maar msconfig werd nog steeds niet gevonden via ‘uitvoeren’.. ben wel meteen 500mb kwijt.. was ik dus niet blij mee…

Malwarebytes' Anti-Malware 1.34

Database versie: 1799

Windows 5.1.2600 Service Pack 2

25-2-2009 0:49:31

mbam-log-2009-02-25 (00-49-31).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)

Objecten gescand: 99962

Verstreken tijd: 49 minute(s), 37 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\ (Broken.OpenCommand) -> Bad: (“regedit.exe” “%1”) Good: (regedit.exe “%1”) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

• Disciple

Daar ligt het aan zeker?

Sorry…begrijp best dat het raar staat als je hier om hulp komt vragen en het advies vervolgens naast je neer legt.

Maar ik heb zelden problemen met de pc. Af en toe wat kleine probleempjes die in no time opgelost zijn. En mijn ervaringen met dat constant maar updaten en gedoe, zijn gewoon afschrikwekkend.

Na officiele updates kom ik altijd zoveel complicaties tegen dat ik het liever gewoon zo hou hoe het nu is… Mijn keus..no hard feelings.. eigenwijs he?

• Teaser

Ja wel, Je bent zo lek als een mandje zonder updates.

Dus denk ik dat er weinig helpers daar echt zin in hebben om er tijd aan te besteden (td)B)-

• Disciple

Nogmaals..men kan het eigenwijs vinden..maar ik ga zo al jaren te werk zonder updates…mijn motto is dan ook..als iets goed werk..ga ik nx niet veranderen naar een update of upgrade. Ik vind dit MSCONFIG probleempje op dit moment nog geen reden om allerlei updates te gaan draaien, waarna ik voor 100% zeker ben dat ik dan weer met heel wat andere probleempjes geconfronteerd gaat worden.

'Men' zal dan wel weer zeggen dat het bij hun allemaal perfect gaat met nooit geen complicaties, maar de huis-tuin-en keuken gebruiker weet wel beter…geloof daar nooit geen reet van, sorry..

En als deze houding reden is voor personen om dan het logje maar niet na te kijken….kinderachtig..tsja..het zijt zo.. dan ben ik maar eigenwijs..

Voor diegene die wel gewoon respecteren dat ik liever niets verander met het risico m'n systeem om te gooien….

Ik zou volgens iemand op een ander forum een probleem met IE hebben wat zou blijken uit het logje?

• Huib

Hoi Disciple,

Ik ben ook zon huis, tuin en keuken gebruiker, maar ik ben maar wat blij dat ik wel altijd netjes die updates binnen haal en zo ook de betreffende progjes op zijn tijd laat draaien:D

Ik heb op de computer van de dochter eens een heel tijdje bewust niks meer gedaan qua updates om het verschil eens te merken.

Ik kan je vertellen dat de 1e 2 maanden zonder problemen zijn verlopen, maar na die tijd begon het geleidelijk aan met de ellende.

Ik heb dit eens een maand aangezien en de problemen verholpen, maar ben toen maar weer snel overgegaan met de updates weer binnen te halen.

Vanaf dat moment geen problemen meer gehad;)

Je laat toch jou auto ook een beurt geven ondanks dat er geen problemen zijn:?:?

En dat kost nog geld ook.

Groetjes Huib:)

• Nostradamus

De huis-tuin-en-keuken-gebruiker kan gewoon alle updates installeren. Werkt in 99,9 % van de gevallen goed. Alleen als je zelf klooit met de computer kan het fout gaan. Ik heb al heel wat computers voorzien van SP3. Ben oud-systeembeheerder en zie het nooit fout gaan. Doe eens een schone install en daarna alle updates. En ga daarna de rest installeren. Vooraf even je Outlook (Express) exporteren. Je favourieten exporteren en de map mijn documenten kopiëren naar een veilige plaats. De rest is gewoon weer te installeren, evt van Internet. Je mag best eigenwijs zijn, maar kom dan hier niet klagen.

• Disciple

Vind het klagen wel meevallen hoor…

Vroeg mij gewoon af of er iets mis is met de logjes..

Ik geloof best dat Huib verschil heb gemerkt na een maandje ofzo hoor..maar mijn ervaring is dat ik zeer zelden probleempjes heb met de computer, in al die jaren dat ik m'n pc-tje gebruik zonder me iedere maand/week/tegenwoordig al iedere DAG druk te maken om uptodate te zijn. Allerlei vrienden en kennissen zijn altijd maar bezig met updates en nieuwe firewalls en antivirus.. Nou..mijn firewall heeft nog nooit aangestaan, bleef lekker lang hangen op SP1 en nu alweer een hele tijd op SP2..en alles prima hoor.

Misschien word dit wel het jaar van ‘de grote update’ maar op dit moment vind ik dat gewoon nog niet nodig.

Over een tijdje kan ik dat altijd nog doen en dan gewoon een hele schone installatie en meteen die updates er overheen gooien als je toch helemaal opnieuw begint.

Wil niemand voor hun poten trappen hoor, maar eigen ervaring is toch doorslaggevend..moeilijk aanvaardbaar voor experts merk ik.