Mijn pc doet raar, traag en loopt vast

• Huib

Hoi Aggie,

Je schreef:

>>>Mijn fire wall Zonnealarm schakelde (denk ik door Nod 32) direkt uit<<<

Dat denk ik niet, want NOD32 die jij hebt is alleen een virus scanner en geen smart security.

>>>Wat Comodo is ben ik vergeten.<<<

Dat is een virusscanner enof een firewall, vandaar ook mijn vraag;)

Maar uit jou antwoord blijkt dat je comodo dus niet (meer) gebruikt, dus verwijderen;)

Als antwoord op jou Ad-aware kreeg je: Not more than one instance of this application can be running at anytime

Hoe is het met jou engels:S

Lees de volgende link eens door;)

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=21230

Ik moet zo werken dus zal vanavond niet meer antwoorden, wellicht dat een ander je verder helpt;)

Succes,

Huib:)

• Aggie

Huib, dankjewel

Ik ga de link lezen, ehm, ik had de zin wel begrepen hoor , maar wist dus niet wat voor toepassingen ik nog meer tegelijkertijd gebruikte.

Tot gisteren liep alles nog prima met comodore, ad aware zonne alarm en Antivir:-)

Ik ga comodore verwijderen en je geadviseerde link lezen, werkse en bedankt voor je advies.

Groetjes Agnes :-)

• Aggie

Zou mijn probleem deels opgelost zijn, wanneer ik het proces:

aaw.service.exe system met een constant pcu gebruik van 99 en een geheugen v 151.304kb

uitzet?

Of doet mijn pc dan nog gekker?

Ik durf het niet zo maar te doen, hopelijk is dit een oplossing, want ik baal van het slakkegangetje van mijn pc :-(

• Nostradamus

Gewoon al die antispyware software even deïnstalleren. Misschien in de veilige modus. Alleen de virusscanner aan laten staan. Als je een router gebruikt heb je al een hardwarematige firewall. Als je geen router gebruikt ook de Windows Firewall aan laten staan. Kijk dan eens even hoe het gaat.

• Nostradamus

Gewoon uitzetten en al die andere antispyware software. Nod32 en de Windows firewall is genoeg. Als je een router hebt hoeft de Windows Firewall ook niet. Is dubbel op. Tenminste als je XP gebruikt.

Daarna kan je alsnog besluiten om de Comodo firewall opnieuw te installeren.

• Nostradamus

Oh vergeten…. Windows Defender loopt ook nog mee hier.

Eigenlijk nooit problemen gehad. Alleen als ik echt op foute sites kwam. Dan gewoon nieuwe install.

Dus alleen NOD32, Windows Defender en de Firewall van je router. Is genoeg als je normale sites bezoekt. Heb je geen router dan een software firewall installeren. En dan kan je nog spybot en adaware af en toe laten scannnen. Maar schakel de bescherming niet permanent in. Meestal vinden die programma's alleen onschuldige cookies. Op deze manier al 2 jaar zonder ellende. En belangrijk…….. Microsoft Update! Elke 2e dinsdag van de maand na 19.00 uur te downloaden.

• Aggie

Nostradamus, dankjewel voor je antwoord en tips.

Ik durfde uit mezelf dat aaw proces niet te stoppen, omdat ik ooit iets uitgezet heb wat niet mocht en niet 100% overtuigd was dat het ad aware was :-)

Dan is bevestiging hier prettig om er zeker van te zijn.

Mijn probleem is opgelost, ad aware is van mijn pc af en hij loopt weer als een trein!!!

Super!

Ik was al wat aan het deinstalleren.

Het was ook niet mijn bedoeling dat alles permanent werd beschermd, maar als leek weet je niet wat wat doet en wat bij elkaar past, een paar goede dingen op je pc is inderdaad het beste.

Windows defender ga ik ook proberen.

Nostradamus, nogmaals bedankt en een fijn weekend!

Huib ook natuurlijk :-) !

• zefanja

dat heb ik ook nu maar mischien is het bij mij als je hem opnieuw opstart weer goed sommige letters kan ik niet lezen en er staat soms niks. :?

• Jos H

?????

Logje of topic is van Maart.

• tonton.vergeer.no1@casema.nl

tsja ik had ook zo`n vreselijk traag geworden laptop

verstopte koeling stof dus

schoongemaakt iets extra geheugen

vergeet niet dat je dan nog meer koeling nodig hebt

ik zou dat wel uitbesteden

dan kan je nog een tijdje met je laptop mee

oja vergeet ook niet

oude antirusprogramma`s goed te verwijderen