Panda Cloud Antivirus

• Erikx

Ben inmiddels een tijdje ervaringsdeskundig:

- Werkt niet of nauwelijks vertragend

- Realtime preventie is goed

Voor de onwetenden een uitkomst, en voor de wetenden de toekomst :-)

• toneman

ik heb gisteren ook panda cloud er op gezet maar hier werkt hij prima de scan loopt hier naar de 100% nu nog ff afwachten of hij indringers buiten de deur houd

• Zsjoske

Niet gebruiken. Het is een beta die niet voldoet en alleen met wat kennis van het register van Windows te verwijderen. Hij blijft na de normale uninstal toch je systeembelasten. Bagger dus.

Een antivirus programma dat je systeem maar matig belast en veel beter bij de testen naar buiten komt is Antivir

Antivir is veel beter bij heuristic scans. En die zijn tegenwoordig belangrijk.

• Ignorante

Wat een berg onzin wordt hier verkondigd over Panda Cloud! Vooral Zsjoske maakt er een potje van. Flater 1: “Het is een beta die niet voldoet”. Zjoske moet maar eens in de boeken duiken en proberen te snappen en begrijpen wat beta software eigenlijk wil zeggen. Er is niet één beta software die “voldoet”, daar is het ook beta voor. Flater 2: “Alleen met wat kennis van het register van Windows te verwijderen”. Panda Cloud is gewoon en heel simpel te verwijderen via het configuratiescherm > Sofware (afhankelijk van de Windows versie). Als Zsjoske bedoelt dat er registersleutels- of waarden achterblijven dan kan Zsjoske 90% van alle andere software ook aan zijn lijstje toevoegen. De ultieme flater: “Hij blijft na de uninstall toch je systeem belasten”. Op de eerste plaats is er geen systeembelasting ook als Panda Cloud al geïnstalleerd is, het werkt namelijk in de “Cloud”. Dat wil zeggen dat alle updates via internet verlopen en er geen grote definitiebestanden lokaal op je computer draaien. Ook voor het begrip “Cloud” moet Zsjoske maar eens een vakblad kopen en lezen. Panda Cloud is zeker nog geen 100% werkende antivirusoplossing maar eenmaal uit de beta fase zou ik het toch zeker proberen. Ook na de beta fase blijft het gratis. Na testen op XP Professional, Vista Ultimate en Windows 7 Ultimate RTM (na aanpassing van de Panda executable) kan ik het elke Nederlander aanraden die geen euro uit wil geven voor zijn of haar computerbeveiliging.

• Rinus

mignonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik heb Panda Cloud Antivirus gisteren

> geïnstalleerd en maar meteen een volledige

> systeemscan gedaan ermee (nu ja: geprobeer

> dan…). Na 97% van mijn computer te hebben

> gescand bleef hij onverklaarbaar vast zitten. Vind

> ik niet betrouwbaar overkomen. Ik denk dat ik hem

> er dus maar weer af gooi, en Avast installeer. Of

> weet iemand een andere goeie gratis virusscanner?

Leek bij mij ook dat die vast zat hij bleef steeds op 99 % staan

maar als je dan wacht scant hij wel door,

alleen die % % kloppen niet,

maar hij werkt verder perfect!!!