Laptop start niet op

• Erik J

Heb laptop van vriend om te kiken of ik er uit kom..lukt niet om op te starten. is windowsvista. Bij opstart geeft ie telkens een recovery programma op met uiteindelijk de mogelijkheid om af te sluiten of opnieuw op te starten. Ook veilige modus komt hier uit..is vicieuse cirkel dus.. ( startup repair) ik denk dat het een actief virus is ..maar ik kom niet bij de scanner. Kan wel met F2 in de boot etc.. weet niet waar ik dan moet kijken..kan iemand helpen of moet alles eraf en opnieuw installeren.

Ik heb geen startup Cd of iets..

• Jos H

In eerste instantie, verberg je E-mail adres (niet openlijk hier plaatsen

Over welk type laptop gaat het hier.(merk)

• Erik J

bedankt voor de tip< het is een acer, wil je nog meer weten?

• Jos H

Lees het volgende eens.

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=183426

• Erik J

Hb het gelezen, probleem is echt anders.

Bij deze laptop krijg ik hoe dan ook iedere keer de startup repair modus. Kom dus niet op de windows…. Startuprepair zegt dat de problemen niet automatisch verholpen kunnen worden. Betekent dat hij opnieuw gaat opstarten en het hele verhaaal hehaald zich.

ik kan nog wel in andere recovery tools komen maar die komen op hetzelfde uit. Alleen de dosprompt kan ik nog in maar ik weet niet wat ik daar in kan toetsen om iets te verhelpen.

Als ik op windows zit in v de veilige modus dan kan ik hijackthis of andere tools gebruiken….mischien weet jij nog iets?

• Jos H

Lijkt mij dat alleen de herstel / recover optie de beste optie is. (via F10 . ?)

• Erik J

Heb met F10 getracht, gaat ie weer de repair modus in. Heb de log even bekeken en hij geeft een : Root cause en hij zegt teven dat ondanks meerdere pogingen hij deze niet kan repareren…..

Formatteren? of kan ik via de Dos modus nog proberen om op windows te komen? Zo ja?wat moet ik dan intoetsen?

• Jos H

Misschien met een andere Vista cdrom als eerste boot opstarten en bij de setup kiezen voor repareren.?

• Jos H

Zet je vraag op het hardware prikbord, vertel erbij dat je hiervandaan komt.

http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

• Erik J

Ik ga het proberen thanks:)