Beste mensen,
Al jaren gebruik ik het programma FastUse en heb ik er heel veel plezier van. Via een icoontje rechtsonder in de taakbalk roep je in één keer een schermpje op waarin je al je favoriete programma's middels snelkoppelingen hebt vastgelegd. Zo heb ik geen bonte boel aan iconen op mijn buroblad. Nooit enige melding gehad dat het programma iets zou bevatten wat niet goed is en ik scan wat af.
Dit keer slaat MBAM aan en meldt:
Scan type: Volledige Scan (C:\|)
Objecten gescand: 108816
Verstreken tijd: 14 minute(s), 13 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 1
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 2
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
C:\Program Files\FastUse_V6\FastUse.exe (Backdoor.Bot) -> No action taken.
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
Registersleutels geïnfecteerd:
Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\path (Backdoor.Bot) -> No action taken.
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
C:\Program Files\FastUse_V6\FastUse.exe (Backdoor.Bot) -> No action taken.
c:\program files\fastuse_v6\Calendar.exe (Backdoor.Bot) -> No action taken.
(Calender.exe is een ook al heel lang probleemloos door mij gebruikt agenda-programmaatje. Als ik het door mij bewaarde programma (de exe.file) apart scan krijg ik geen meldingen van MBAM dat er iets in zit.)
Gisteren had ik ook al gescand en daarna alle meldingen verwijderd. Toen waren natuurlijk ook mijn FastUse-instellingen met snelkoppelingen verdwenen. MBAM gaf daarna geen meldingen meer. Maar omdat ik het programma FaseUse al jaar en dag gebruik heb ik het vandaag weer geïnstalleerd, uiteraard de door mij bewaarde ZIP-file ervan en de uitgepakte bestanden eerst gescand, ook met MBAM. En nu is het dus weer raak, dezelfde meldingen.
Ik begrijp er niets van. Hoe kan ik nou na een aantal jaren ineens meldingen krijgen?