System Security 2009 - na schoonmaak start computer niet meer

• Regina

Ben in Duitsland. Computer besmet met System Security 2009 na online lezen van email (met surfprogramma Internet Explorer, normaal gebruik ik Firefox, maar daar deed de webmail het niet). Schoonmaak-actie gestart volgens richtlijn op dit forum “Voer dit eerst uit”.

Updates downloaden van Microsoft site lukte niet omdat de upload-pagina niet opende, in plaats daarvan een pagina met “bedankt voor het downloaden”.

Toen in veilige modus antivirus programma gedraait (Antivir Desktop) en Spybot S&D. Veel virussen gevonden en verwijderd / in quarantaine gezet. Ad Aware draaide niet in veilige modus, daarom gestart in normale modus.

Foutmeldingen (melding van svchost.exe : “ 0x7c9290c7” “read kan niet worden uitgevoerd op 0x1875ff11” en “DVDACSS could not be opened” en “not found Toshiba Network device Usermode 1/0 protocol please reinstall ConfigFree” . Steeds op OK geklikt. Internet doet t niet meer. Computer valt uit. Daarna lukt opstarten niet meer.

Met F8 kom ik in beginscherm die opties geeft als “debuggen” en veilige modus. Maar na tijdje valt computer steeds uit en start opnieuw.

Foutmelding: Stop: c000021a zware syteemfout - Systemprocessor Windows Subsystem - Status 0xc0000005 (0x7ffe0309 0x0015fab8)

Kan een super wizzkid hier iets aan repareren via dit forum of betekent zware systeemfout echt zwaar ?

Heb geen Windows-CD's, wel legale versie die op laptop zat toen ik 'm kocht.

Er staat hier een 2e computer (met legale Duitse Windows XP professional met SP3 en alle updates) waarmee ik op internet kan en ik heb lege CD-schijfjes.

• Luca

In veel gevallen staat er op een laptop een zogenaamde ‘recovery partitie’. Dat is een afgeschermd deel van de harde schijf waar ongeveer net zoiets staat als op een Windows cd-rom. Hoe je daar kunt komen is per systeem verschillend, maar door die recovery partitie te benaderen zou je het systeem moeten kunnen repareren. Voor vragen over dat soort dingen kun je eventueel bij de buren terecht:

http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

• Regina

Dankjewel Luca, goed om te weten, ik vind het interessant dat soort dingen zelf te leren. Ik ga het proberen.