kan internetverbinding niet uit zetten.

• Coren

Ik kan mijn internetverbinding niet uitzetten. Als ik dit probeer krijg ik de volgende melding: U kunt de verbinding niet uitschakelen omdat de verbinding 1 of meerdere protocollen zonder Plug and Play ondersteunt; of door een andere gebruiker of de systeem account is geïnitialiseerd.

Het gaat om een Win XP pc.

Kent iemand dit virus?

• Huib

Hoi Coren,

Als jij denkt dat het een virus probleem is, (wat ik niet denk), voer dan alle stappen van de volgende link uit en plaats daarna de 2 gevraagde logjes:

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

Stel anders je vraag bij de colega's van het hard- en software prikbord:

http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

Succes,

Huib:)

• Jos H

Mogelijk is het een gedeelde internet verbinding die met meerdere computers in je eigen netwerk op gedeeld staat.(bestanden en printer delen)

• Coren

Oh Okay bedankt voor de tip. Ik heb hem gelijk gepost.

En waarom denk je trouwens dat het geen virus is?

• Huib

Bedankt voor het antwoord Jos;)

Huib:)

• Coren

Ik kijk net in MCAfee en zie dat er 2 bestanden in Quarantaine zijn geplaatst, 2 virussen.

Het ene virus heet JS/Iframe (dit schijnt een *nix virus te zijn) en mogelijk vrij agressief, het andere heet Artemis!.

Dat JS/Iframe staat al 2 maanden in quarantaine, maar ik zoek een manier om het goed te verwijderen, iemand enig idee?

• Coren

Ik heb zojuist geprobeerd te scannen in de veilige modus maar dit was niet mogelijk, McAfee gaf aan dat scannen niet mogelijk was, McAfee heeft 3 nivo's zeg maar groen (in orde) oranje (actie vereist) en rood (gevaar) hij stond op rood toen ik via de veilige modus wilde scannen.

• Luca

Bestanden die in de quarantaine van een virusscanner staan zijn al verwijderd van het systeem en zijn dan ook niet meer actief. Je kunt dus volstaan door ze uit de quarantaine te verwijderen.