Anti spyware 2010, hoe kom ik daar vanaf?

• Stephan

Ik kreeg zonet ineens allemaal vage popups van een virusscanner daar ik nog nooit van heb gehoord…

Eerst stond er dat er niets in het CD laatje zit, wegklikken zorgde ervoor dat er steeds dezelfde melding blijft terugkomen.

Ook allerlei virusmeldingen blijven als pop-ups opkomen.

Verder krijg ik steeds rechtsonder meldingen van allerlei keyloggers en rare spyware.

Daarna meteen mijn gewone virusscanner ge-update en kreeg daarmee meldingen dat er virussen waren gevonden en die meteen weggehaald en een nieuwe scan gestart.

Dit hielp niet en ik ging dus opzoek naar oplossingen.

Na een webpagina of 5 klikken kreeg ik ineens een blauw scherm en meteen kwam er een reboot achteraan.

Vervolgens kreeg ik de optie in verschillende opstart mogelijkheden.

Eerste keer startte ik op in ‘normale modus’ maar ik bleef een donker blauw scherm overhouden en Windows zelf was niet in te geraken.

Vervolgens alle overige modussen geprobeerd, waaronder de verschillende ‘veilige modus’ opties maar helaas bleef de PC daarna rebooten.

Er is dus geen optie meer om in Windows te komen en dus dit op te lossen.

Weet iemand wat ik nu kan doen om weer alle bestanden terug te krijgen?

• Huib

Hoi Stephen,

Als ik dit zo lees, begrijp ik eruit dat je dus nergens meer in kunt komen. (geen opstart gewone modus en geen opstart in veilige modus).

Je schrijft dit bericht dus met een andere computer.

Dan zit er maar 1 ding op en dat is format C. helaas.

Mocht je nog wel in een bepaalde modus kunnen opstarten, voer dan alleen ff MBAM uit (snelle scan)

http://www.besttechie.net/mbam/mbam-setup.exe

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, klik daarna op “Voltooien”.

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : “Snelle Scan”, daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna “Bekijk Resultaten” om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

Het logbestand wordt automatisch bewaard door MBAM en u kunt het terugvinden door op de “Logs” tab te klikken in MBAM. Bij stap 11 plaatst u dan naast het logbestand van HijackThis ook dit logbestand van Mbam.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten… dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plaats dan dit logje samen met een nieuw HijackThis logje weer hier.

Succes Huib;)