Ernstig worm virus

• erik

Hallo

tijdens het downloaden kreeg ik een melding van mijm pc dat ik een ernstig virus heb.Het ging om 3 stuks waarvan volgens mij een trojan en worm,ik weet het niet meer precies,maar na een tijdje schakelde mijn laptop zich vanzelf uit.

Als ik hem opstart krijg ik een klein schermpje waarin o.a staat; privacy components

privacy center 154 dangerous files and privacy violations found

licence manager

u[pdate manager etc

het lijkt wel iets van microsoft.

ik kan er tenmisnste niets meer mee want mijn windows(vista) bureaublad krijg ik niet te zien.Kan iemand mij uit de brand helpen?

Met vriendelijke groet Erik

• Ben

Hallo,

Doe de stappen uit deze link,

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

En plaats dan de 2 gevraagde logjes,

Suc6 Ben

• Ruudje

erik Schreef:

——————————————————-

> ik kan er tenmisnste niets meer mee want mijn windows(vista) bureaublad krijg ik niet te zien.

Bril nodig Ben?

• Ben

Bril was dicht gesneeuwd.>:D<

Ben

• Ben

Beste Erik,

Kan je wel opstarten in veilige modes?

Ben

• erik

Hoi Ben

ja ik kan opstarten in veilige modus.

gr.erik

• Ben

Probeer dan de stappen uit de link te doen .

Ben

• Ruudje

Dan wel “Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden”

• Erik

Hoi

ik ben nu iets verder; kon dat vervelende scherm verwijderen in veilige modus, via cntrl-alt-delete.

Ik ben begonnen met jullie stappenplan,maar ben echter bij stap 4 blijven hangen;de volledige systeenscan van mijn avast antivirus. Deze ontdekt nl het virus en raadt dan aan windows opnieuw op te starten en dan de scan automatisch te doen. so far so good.windows wordt afgesloten en start weer netjes op en begint aan de scan.Echter na 10 minuten schakelt de laptop uit. Dus een scan gaat niet lukken!

Wellicht wel in veilige modus? Anders weet ik het ff niet..

Gr. Erik

• Ben

Hallo,

Probeer eerst avast in veilige modes,ander voer je eerst mbam uit,

En als dat niet lukt download deze dan http://www.free-av.com/en/tools/12/avira_antivir_rescue_system.html

Op cd branden,opstarten vanaf de cd ,even de tab bladen na lopen , en aanvinken dat hij gevonden virussen wel verwijderd

En scannen maar

Suc6 Ben