ING Email ! Hackers of wat

• Erik

Amsterdam, 15 Maart 2010 0024917

Betreft: hackers actief op MijnING.nl!

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag is onze server mijnING.nl aangevallen door hackers. Wij zijn bezig met ons onderzoek dat onlangs is ingesteld en hopen binnenkort deze hackers te ontmaskeren. Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle ING klanten die gebruik maken van mijnING.nl nu momenteel op de onderstaande website inloggen. U kunt inloggen met uw oorspronkelijke inloggegevens. Als u inlogt met uw gegevens komt de ING website tevoorschijn, dit wil zeggen dat de procedure gelukt is. Als u eenmaal met uw bestaande gegevens heeft ingelogd, dan word u binnen 5 werkdagen gebelt door een ING medewerker met verdere instructies. Ook ontvangt u binnen 5 werkdagen een e-mail als bevestiging dat de procedure is voltooid. Wij raden u aan na het inloggen binnen deze 5 dagen tijdelijk niet in te loggen op uw MijnING.nl. Wij raden u ook aan om na het openen van deze e-mail zo snel mogelijk op de nieuwe en tevens beveiligde website in te loggen met uw huidige inloggegevens.

htttp://mijn.ing.nl/beveiliging

(Het kan zijn dat sommige computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website en niet alles meer zichtbaar is)

Let op!

Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bankpapieren. Zo heeft u belangrijke informatie over uw ING bij de hand.

Hoogachtend,

ING Bank N.V.

Afdeling Fraude & Scam

Team Security

- Deze e-mail kan niet beantwoord worden.

- Dit e- mailbericht is alleen bestemd voor de geadresseerden.

- Indien dit bericht niet voor u is bedoeld, wordt u verzocht

de afzender hiervan op de hoogte te stellen door het bericht

te retourneren en de inhoud niet te gebruiken.

- Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

IK GA ZO WEL BELLEN,MAAR IK DACHT DAT ING ALTIJD ZEI DAT ZE OP DEZE MANIER DNIET COMMUNICEREN, WAT VINDEN JULLIE HIERVAN, IK WEET NU NIET WAT ECHT IS OF NIET.

• Danjel

Is niet echt. Banken vragen niet via de mail naar je inlog gegevens. Lees dit maar eens: http://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/veilig-internetbankieren/veiligheid-update-mijn-ing/update-10-maart-2010.aspx

• Jos H

Dit gaat over een E.mail die toegezonden wordt met de mededeling: er is een ongelezen bericht voor U bij ING.

De volgende stap heeft precies dezelfde opmaak als de site van ING

Log dus NIET in ,want als je de gegevens (inloggegevens ,gebruikersnaam en wachtwoord) invult ben je gehackt.

• Erik

bijna gedaan ongelooflijk wat een criminaliteit !

• Jos H

http://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/veilig-internetbankieren/veiligheid-update-mijn-ing/update-24-februari-2010.aspx

• marius van berloo

wat moet ik hiermee??

Dear Customer,

We detected irregular activity on your ING Internet Banking Account on 26/03/2010. For your protection, you must verify this activity before you can continue using your Account.

To access your statement, just click on the link below.

https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet This instruction has been sent to all bank customers and is obligatory to follow.

Thank you

Customers Support Service

ING Internet Banking.

• Jos H

Negeren en weggooien.

Dit is ook een fishing mail.(voorbeelden staan op de site van ING)

• kennismakelaars

Er moet altijd een https verbinding worden aangeboden en wat je hier altijd ziet is dat er een http verbinding is.

Deze mails zijn dus altijd nep. ING mailt dit niet naar je maar zal je altijd per brief benaderen en een bezoek aan de bank

Bij Gmail gaat deze mail automatisch in de verwijderde items dus die zijn snel op de hoogte van deze phishing mail

Groet,

Hans

• drie bij drie

neem, twee bij twee niet al te serieus . hij staat bekend als een startpagina beheerder elders die zijn positie als beheerder misbruikt en als beheerder en moderator flink op de man weet te spelen.

Als een hoop strond negeren die man werkt het beste.

Hij is een communist en communisten brengen graag met liefde en plezier het Bankwezen en ander winstgevende bedrijfen in de vernieling. Niet wetende dat juist kapitalisme de manie ris om aan geld te komen en sociale voorzieningen en welvaard in stand te houden .

tag SSwei mal SSwei

• Henny Veldman

Ik ontving onderstaande boodschap VAN ING AAN ING. Moet ik dit serieus nemen?

0024910

Betreft: hackers actief op MijnING.nl!

Amsterdam, 24 Januari 2011

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen zaterdag is onze server MijnING.nl aangevallen door hackers. Wij zijn bezig met ons onderzoek dat onlangs is ingesteld en hopen binnenkort deze hackers te ontmaskeren. Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle ING klanten die gebruik maken van MijnING.nl nu momenteel op de onderstaande website inloggen.

U kunt inloggen met uw oorspronkelijke inloggegevens. Als u eenmaal met uw bestaande gegevens heeft ingelogd, ontvangt u binnen 5 werkdagen een afhaalbericht met daarin de Activeringscode per post en een nieuwe website per e-mail waar u de Activeringscode in zal moeten voeren. Na het invoeren van uw Activeringscode is ons beveiligingsprocedure voltooid.

Let op!! Dit afhaalbericht ontvangt u alleen als u al een keer op de nieuwe website bent ingelogd.

Let op!! Vul deze Activeringscode niet op uw MijnING.nl, wij zijn nog bezig om de website volledig te beveiligen tegen actieve hackers! Vul deze in op de nieuwe website die u binnen 5 werkdagen na inloggen op de onderstaande website ontvangt!

Klik hier! Voor de beveiligd website

(Het kan zijn dat sommige computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website en dat enkele dingen niet zichtbaar zijn)

Lukt dit niet? Kopieer de onderstaande link en plak deze in uw Internet Explorer.

Beveiligd website:

http://mijnsecuredbankrekeninging.my3gb.com/internetbankieren/SesamLoginServlet.html

Bij voorbaat dank voor het medewerking van dit proces.

Let op!

Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bank papieren. Zo heeft u belangrijke informatie over uw ING bij de hand.

Hoogachtend,

ING Bank N.V.

Afdeling Fraude & Scam

Team Security

- Deze e-mail kan niet beantwoord worden.

- Dit e-mailbericht is alleen bestemd voor de geadresseerden.

- Indien dit bericht niet voor u is bedoeld, wordt u verzocht

- de afzender hiervan op de hoogte te stellen door het bericht

- te retourneren en de inhoud niet te gebruiken.

- Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.