al 3 jaar een hacker, hij kan alles lezen en doen op mijn computer. weet iemand raad???
kristy
Hallo, ik ben een meisje van 15 en ik heb al ongeveer 3 jaar lang een hacker.
Hij kan alles lezen wat ik op mijn laptop doe en hij kan via mijn hyves en msn ook berichten versturen.
Ik heb al zovaak mijn wachtwoorden/ geheime vraag veranderd, en ik heb virusscanners NOD32, AVG 8.5 en Ad-Adware maar niets helpt.
Weet iemand nog een anti hack progamma wat hier tegen helpt?
groeten.
fazantje
Hoi Kristy,
Dat je nog nooit eerder stappen hebt ondernomen of aan je ouders hebt verteld.
Heeft die persoon daad werkelijk berichten via jou msn/hyves verstuurd, dan zou je aangifte moeten doen bij de digitale politie (gewoon via politie bureau).
Deze mensen weten binnen een paar minuten wie het is en kunnen actie ondernemen.
Ook kun je, als je geen aangifte wilt doen, alles verwijderen van jou laptop en windows opnieuw installeren.
Let wel, alles en ook echt alles verwijderen. Dus niks op een stikkie bewaren.
Ook nu al je wachtwoorden veranderen!!!
Denk dat je hier wel hulp van 1 van je ouders bij nodig hebt.
Hier een linkje om windows opnieuw te installeren:
http://www.schoonepc.nl/
Succes,
Huib:)
kristy
Okee bedankt! Nee mijn ouders weten hiervan, we zijn ook al 2 keer naar de politie geweest.
De eerste keer hebben ze zijn account gecheckt en hem een waarschuwing gegeven, de tweede keer werd er gezegd dat ik maar gewoon niet meer op hyves en msn moet gaan.
Het rare is dat ik in die tijd dat ik deze hacker heb, 2 keer een nieuwe computer heb gehad en hij blijft terug komen!
Maar in ieder geval alvast bedankt!
Kristy
fazantje
Hoi Kristy,
Als jij aangifte doet, zullen ze die moeten opnemen.