Trojan horse, spam - hijack this log

• Raw

Hallo,

ik probeer een logfile te maken van hijack this en heir op het forum te posten samen met de malware log.

de hijack this log kan ik nergens opslaan-openen om hem te kopieren en hier te posten.

Hoe kan ik dat op een andere manier proberen=

ik hoor het graag, want via mijn email wordt spam verstuurd en hij vind steeds een trojan horse en probeert als ik op internet zit steeds iets te downloaden, wat gelukkie wel tegen gehouden wordt

ik hoor het wel.

gr

Roel

• Jos H

Kopieeren en plakken.?

Heeft malwarebytes iets gevonden of verwijderd.?

Voer wel het gehele stappenplan uit van de eerste regel op dit prikbord.

• Raw

Dat heb ik uiteraard gedaan, malware heeft niks gevnden en kopieren plakken kan niet

• Luca

Als je een scan hebt uitgevoerd door op ‘Do a system scan and save a logfile’ te klikken met Hijackthis zal het programma automatisch een bestand openen waar het logbestand wordt weergegeven. Als je alleen een scan hebt gedaan krijg je inderdaad geen logbestand. Mocht je wel op de goede manier een scan uitgevoerd hebben, kijk dan even in de programma map van het bestand (dus waar het programma geïnstalleerd is). Daar wordt ook het logbestand opgeslagen en anders kun je eventueel nog even het zoekprogramma van Windows gebruiken. Door te zoeken op alle harde schijven naar het bestand ‘hijackthis.log’ (uiteraard zonder de ' tekens) zal het bestand wel naar boven komen drijven.