trojan horse niet vindbaar behalve door AVG ?

• Anja

Ik hoop dat iemand hier een licht kan werpen op het volgende “probleem”. Alle gebruikte scanners zijn up-to-date.

Ik stuurde een CD met Windows Office 2003 Portable naar een vriendin. Zij scande (zeer verstandig) alvorens te openen met AVG en deze gaf een waarschuwing : Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE. Zij waarschuwt mij. Ik zeg : gooi die CD weg; ik stuur een nieuwe.

Ik scan vervolgens de USB-stick waar deze Off2003 Portable vandaan komt met Nod32 en jawel, Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE. Nod32 verwijdert de trojan. De scan loopt opnieuw, niets meer te vinden. Programma loopt nog prima.

Ik wil een nieuwe DVD (CD's waren op) branden (opnieuw Off2003 Portable) maar laat op voorhand ook, via een andere PC, de stick scannen met Avast. Opnieuw helemaal schoon. Ik brand de DVD en laat ook deze scannen door Nod32 en Avast. Clean as a whistle. Ik stuur de DVD op.

Mijn vriendin krijgt de DVD, scant met AVG en prompt is daar Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE weer !!! Ik krijg er zo onderhand het heen en weer van en vraag haar de DVD terug te sturen.

Ik heb de DVD terug gekregen vandaag, scan met Avast en Nod32 en niks te vinden !

WTF is hier aan de hand ? Is AVG slimmer of dommer dan ander scanners ? Waarom vindt zij telkens dezelfde trojan op de DVD en wij met twee verschillende scanners vinden noppes ?

• fazantje

Hoi Anja,

Wij geven geen hulp aan computers/personen daar waar illegale software bij aanwezig is.

Groetjes Huib:)

• Anja

Sorry, illegale software ?!?!?!?! Niks illegaals te ruiken. Maar toch bedankt, ik hoef geen hulp van mensen die voorbarige conclusies trekken en ER NAAST ZITTEN !!! Dat zegt wat over de virusvaardigheden van dit prikbord.

• Danjel

Ja, illegaal:

Ik stuurde een CD met Windows Office 2003 Portable naar een vriendin = (vast niet de legale versie, maar gekopieerd)

Ik wil een nieuwe DVD (CD's waren op) branden (opnieuw Off2003 Portable) = illegaal

• fazantje

;) dat bedoel ik:D

Had uiteraard eerst wel even bij ome Bil gekeken of dit niet toevallig een gratis pakket was;)

Was allemaal via torrents sites met bijbehorende crack.

Groetjes Huib:)

• Danjel

:D