het verwijderen van de virussen door een nieuwe partitie.

• virus-dus

Ik zie hier veel behulpzame tips ed staan om je PC op te schonen; maar wat ik niet begrijp is waarom er niet geadviseerd wordt een bootdisk aan te maken en mensen een nieuwe partitie aan te maken.

Dit werkt doorgaans voldoende en overschrijft ALTIJD ALLE virussen, het is wel wat grondiger maar het werkt gewoon.

• Jos H

Bootdisk is in dit geval lang niet nodig daar de meeste orginele installatie cd's een optie hebben voor partitie verwijdering en opnieuw aanmaken waarna de installatie kan plaats vinden.

Tegenwoordig is het gevaar van spyware of malware groter dan virusinfectie als er gebruik gemaakt wordt van betrouwbare virusscannersoftware.

Ook hebben er velen de documenten etc op de c partitie staan die ze dan ook vaak kwijt zijn bij de manier die jij beschrijft.

Zelf heb ik na de voledige install een image van C op extern medium of dvd die bij problemen in pakweg 30 minuten terug te zetten is met alle instellingen die nodig zijn en drivers voor hardware.

Advies van mij is ook om alle belangrijke documenten etc niet op de C drive te plaatsen of te zorgen voor een regelmatige backup hiervan te maken.

Schoonmaak plan regelmatig uitvoeren houdt de snelheid er in.