Bitdefender en Catalyst driver

• Effe

Geachten,

Ik heb 2 vragen.

Ik heb een 30 dagen trial versie van Bitdefender Internet Security 2001 op een maagdelijke Windows XP Pro geinstalleerd. ( Een image van Windows die ik er binnen twee minuten opzet om programma,s te testen).

Ik wou ook de nieuwste Catalyst driver voor mijn 5850 installeren.De setup met Bitdefender en eerder al met Avira Antivir gescand, die is clean,maar tijdens Uitvoeren! van de installatie geeft Bitdefender aan dat de bijbehorende Catalyst Install Manager een verdachte file is.Dus maar gecanceld.

De instellingen van Bitdefender had ik op agressief en standaard staan, en in beide gevallen die melding.Je kan Bitdefender ook op toegeeflijk zetten,maar daar doen we niet aan he.

Ik wil dat programma eigenlijk wel kopen, als beste getest bij de Consumentenbond in 2010, en de reviews van de 2011 versie op het internet zijn lovend.

Maar wat te denken van die melding? Dat lijkt me een dikke false positive. Kijk, als een driver install zoals die van ATI, die met miljoenen wordt gedownload al een false positive opleverd, dan frons ik even met m,n wenkbrauwen!.

Overigens heb ik met Avira Antivir nooit een melding gehad tijdens een installatie.

Op het internet vind ik ook geen info wat deze melding betreft.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik de firewall van Bitdefender zo kan instellen ( als dat kan) om een programma tijdelijk toegang te geven tot het internet zoals dat bij ZoneAlarm kan. Als je bij Zonealarm: remember this setting niet aanvinkt,krijg je elke keer de vraag of een bepaald programma het internet op mag.Dat wil ik met sommige programma,s ook met de firewall van Bitdefender,maar heb die optie nog niet gevonden.

Bij voorbaat vriendelijk dank.

• Ben

Hallo,

Laat hier je Catalyst driver scannen,en kijk wat daar de uitslag is?

http://virusscan.jotti.org/nl

Ben

• Effe

Hoi Ben, bedankt voor je tip.

Helaas hanteerd jotti een datalimiet van 20mb. De driver setup van ATI is 51mb. De file is ook met Avast gescand en is ook daar clean.

Het blijft dan ook een raadsel waarom Bitdefender de setup als clean beschouwd,maar zodra je gaat installeren met een waarschuwing komt.

Overigens, mocht die setup van de driver niet goed zijn, zouden er wel alarmbelletjes zijn gaan rinkelen op het internet lijkt mij.

Groet.

• Ben

Je kan altijd nog Malwarebytes downloaden en daar de driver mee scannen?

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, klik daarna op “Voltooien”.

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Dan rechter muisknop op de driver doen en dan scannen met Malwarebytes!

Met dit programma kan je ook eens per week je pc laten scannen door op snelle scan te drukken.

Ben

• Effe

Hoi Ben,

Heb tegelijk maar een image van mijn main Windows teruggezet, had ik gister geen tijd voor en heb Malwarebytes laten draaien. ( Had Spybot Search and Destroy er al op staan)

Beide programma,s ge-update en alles ok.

Bedankt voor je tips.

Groet.

• Ben

Graag gedaan (:P)

Ben