security shield

• rieki

Hallo,

Sinds vanmiddag komt er steeds een melding van een programma “Security Shield”dat zichzelf op mijn computer heeft geïnstalleerd.. Hij doet niet anders dan meldingen geven dat de computer dik geïnfecteerd is en of ik even het programma wil activeren. Er zit een geldige Norton 360 op en die werkt nu ook niet meer. Het internet is eveneens verdwenen. Verwijderen lukt ook niet: hij staat niet in het configuratiescherm! Via start programma: hij komt gewoon weer terug. Kan onderaan de systeembalk (waar hij trouwens 2 x op staat) met de rechtermuisknop klicken wat ik wil maar krijg hem niet weg!!!

Hebben jullie raad?

• fazantje

Hoi Rieki,

Niet op ingaan om die shield te installeren!!!!!!

Voer zoveel mogelijk alle stappen uit van de volgende link en plaats de 2 gevraagde logjes:

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

Lukt het downloaden niet, dan met een memorystick via een andere computer even downloaden.

Succes,

Huib;)

• Rieki

Hoi Huib of fazantje,

Ik ga er mee aan de slag maar het kan wel effe duren, ben tenslotte bijna gepensioneerd!!!

• fazantje

Hoi Rieki,

Dat je bijna gepensioneerd bent wil niet zeggen dat je het niet kunt hoor;)

Laat eerst MBAM maar eens draaien en dat logje wat je krijgt samen met een HijackThis logje hier plaatsen.

Dan ben je al een heel stukje ellende kwijt denk ik.

Succes,

Huib;)

• rieki

Tjonge zeg wat is dat spul agressief. Normaal worden de updates van Norton en Windows automatisch gedaan. Maar er stond nog wat zag ik. Met geen mogelijkheid zijn ze te downloaden, het floept er gewoon uit!!! Cleanmgr gaat niet en Java Plug in is ook niet te vinden. Wat een soepzooi!! Help en Ondersteuning werkt ook niet.Ik moet constant het securety shield wegklicken en nog opletten of ik ja of nee doe want anders is ie zo geínstalleerd.

• rieki

was nog vergeten: slaat iedere keer vast. Hij gooide nu internet eruit .

Een paar jaar geleden hebben juliie me heel goed geholpen na het stappenplan werkte alles weer prima!!!!!

Ga nu maar even relaxen en zien morgen middag weer verder.

• Jos H

Probeer systeemherstel eens naar bijv zondag.

• Piet

PC opstarten in de veilige modes en dan MBam gebruiken.

• Rieki

I'm very HAPPY!! Alle goede raad zoveel mogelijk opgevolgd, uiteindelijk bleek de suggestie van Piet de beste: MBam gebruiken. Het ging in het begin allemaal niet goed maar met veel geduld…….. Nogmaals dank voor de goede hulp.

Groetjes van een dankbare Rieki

• Jos H

Ik zou toch het advies van Huib opvolgen en de twee logjes plaatsen voor controle, kan geen kwaad en je bent zeker dat alles goed is.

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/13475884/13476220/re-security-shield#msg-13476220