fonts gewijzigd (virus ??)

• phjong

Mogelijk door een virus zijn al mijn lettertypen gewijzigd naar tekens zoals ze staan in “wingdings”. (os=windows 7)

Ik heb de pc gescand d.m.v. nod32 en deze heeft 2 geinfecteerde files gevonden die ik heb verwijderd. Maar hiermee is het probleem niet opgelost.Door dit probleem kun je ook niet zien wat je moet doen en is het oplossen zeker voor een leek zoals ik heel erg moeilijk.

Ik weet dat ik in principe via systeemherstel eventueel naar een eerder herstelpunt kan gaan maar ook hier kom ik niet uit omdat ik niet kan zien wat ik doe.

Heeft er iemand een tip hoe dit is te herstellen ?

bvd/gr.

Peter

• Jos H

Alle stappen uitvoeren uit het stappenplan en daarna de TWEE logjes plaatsen.

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

• phjong

Jos ,

Dat is simpel gezegd maar moeilijk om te doen.

Al mijn teksten zijn veranderd in wingding-tekens zodat het moeilijk is om akties uit te voeren.Ik neem aan dat dit blindelings gaat als je veel ervaring hebt met windows 7 maar ik werk hier nog niet zo lang mee en heb ook zo niet iemand in mijn directe omgeving die die ervaring wel heeft. Hopelijk zijn er andere oplossingen.

Mocht dat zo zijn dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt voor je hulp.

gr.

peter

• Ben

Hallo,

Probeer op te starten in veilige modus met netwerk ondersteuning.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode

Probeer dan de stappen.

Ben

• fazantje

Hoi Peter,

Lukt het dan nog niet wat Ben jou vertelde, voer dan eerst alleen punt 6 uit en plaats dat logje hier.

Misschien kunnen we dan al het 1 en ander recht proberen te zetten.

Succes,

Huib;)

• fazantje

Hoi Peter,

Lukt het dan nog niet wat Ben jou vertelde, voer dan eerst alleen punt 6 uit (HijackThis) en plaats dat logje hier.

Misschien kunnen we dan al het 1 en ander recht proberen te zetten.

Succes,

Huib;)

• Jos H

Ga eens naar configuratiescherm en kies lettertype.

Kijk daar eens of je de lettertype kunt wijzigen in Arial.