Zwaar geproces na opstart

• deDeurs

Ter aanvulling: ik heb een Def versie gedownload van microsoft.com, maar krijg een boodschap dat dit niet hoeft, het is een integraal onderdeel van Vista. Ik word verwezen naar de Security Section van Windows Control Panel - Configuratie, toch? - maar weet niet hoe ik verder moet zoeken…

• deDeurs

Volgens mij heeft het Defender probleem niets te maken met het probleem in deze post, ik zal 'm apart plaatsen

• Ben

Hallo,

Bitdefender is een antivirus scanner?Die gaat zeker een conflict aan met Norton dus een van die twee verwijderen.

MsMpEng.exe, is een onderdeel van windows defender een anti spyware scanner,

Die kan je uitzetten bij opstarten van je pc.

Ben

• deDeurs

Wacht even, het gaat niet om de Bit Defender maar de Windows Defender. De Bit D. heb ik nooit geïnstalleerd.

In Processen heb ik dus wel een actieve MsMpEng.exe. De waarden veranderen voortdurend, hij is gewoon aan het processen. De waarschuwing ‘Windows Defender is uitgeschakeld’ is dus vals, Dus als ik ‘m uit wil schakelen, kan dat alleen door het proces stop te zetten. Maar ik wil ’m niet uitschakelen, ik wil 'm activeren zodat ik kan updaten en schedulen.

Dit is vervelend, het onderwerp staat nu in een dubbelpost…

• deDeurs

Ter verduidelijking, ik merk niets meer van vastlopen os na de opstart, dus dat probleem is weg.