Windows defender

• deDeurs

Op Vista.

De Defender blijkt uitgeschakeld en is op geen enkele manier te activeren. Het geeft een 0x800106ba melding. Nu heb ik op Vista en microsoft fora gezien dat andere av programma's de Defender overrulen, en ik heb twee weken geleden inderdaad een nieuwe Norton 360 geinstalleerd. Ook zijn er internetters die zeggen, 'als je een goeie av hebt, heb je Windows Defender niet meer nodig.

Is dat zo?

• Ben

Hallo,

Windows defender is niet noodzakelijk gebruik anders 1x in de week mbam

En installeer spaywareblaster voor bescherming tegen spyware;

http://www.filehippo.com/download_spywareblaster/

1 x in de week update en klaar.

Anders hier een rep tool voor defender.

KLIK

Zo kan je defende uizetten,

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Turn-Windows-Defender-on-or-off

Ben

• deDeurs

Het punt is, Defender opent niet, op geen enkele manier, ook niet met rechtsklik.

De Uniblue tool, ja, die heb ik vanmorgen geprobeerd, deed niets (behalve kortstondig het logoschildje tonen) en ik heb ‘m weer verwijderd, Zojuist opnieuw gedownload, hetzelfde verhaal. Ik krijg even dat blauwe Uniblue schildje te zien en that’s it. Het opent niet. Da's dan lullig als je op de download site in een draad een hele reeks downloaders zie jubelen hoe geweldig die tool wel niet is, lol.

Maar als het ook zonder Defender kan en met mbam, Norton 360, CCcleaner, dan laat ik het maar zo Ben.

• fazantje

Hoi De Deurs,

Het zal een software matig probleem zijn, dus op naar het hard- en software prikkie:

http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

En anders weer tijd voor een her-instal:S

Of is de 2 jaar nog niet voorbij:S

Groetjes Huib;)

• deDeurs

De laptop is dik een jaar geleden opnieuw geïnstalleerd, ik wouw daar nog even mee wachten, het is zo'n gedoe.

Dus Defender valt onder hardware? Of zij van Hardware doen tegenwoordig ook software? Okee, dan post ik 't daar nog een keer

• fazantje

Hoi De Deurs,

Hardware en software zijn enige jaren geleden samen gegaan;)

Het probleem zal toch ergens of bij Norton of bij Windows Defender liggen.

Norton heb je zelf geinstalleerd en het blijkt dat hier niemand norton gebruikt, en jou dus ook niet kan helpen bij de juiste instellingen, vandaar mijn opmerking om naar de “buren” te gaan;)

Windows defender heb je er gratis bij gekregen, standaard geeft deze de problemen niet, of je moet hier met de instellingen bezig zijn geweest.

Hier een linkje om in het menu te komen van Defender:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Set-up-Windows-Defender-alerts

Windows Defender hoef je in principe niet te laten draaien naast jou Norton.

Ook Norton kan er voor gezorgd hebben dat Defender het niet meer doet.

Groetjes Huib;)

• deDeurs

Hardware en software zijn enige jaren geleden samen gegaan

Ik voel me ineens een miljoen jaar oud… Toen ik begon, dat was dus in het Laat-DOStolitische tijdperk, waren Windows en Symantic hartstikke dikkemik. IEDEREEN gebruikte Norton, zelfs toen het nog zo gammel was als wat. Uncle Bill stond er op.

Okee, Maar mijn Defender is echt kaduuk. Ik kan op geen enkele manier bij de opties, het prog opent gewoon niet, is ‘uitgeschakeld’. Geprobeerd een nieuwe te installen, maar ‘dat is niet nodig, je hebt er al een’ verschijnt er dan.

Ik zal wat extra av scanners gaan gebruiken en over een maand of wat een hele nieuwe installatie doen. Daar frist de boel altijd wel van op.

Bedankt voor de adviezen, fazantje.

• fazantje

Hoi De Deurs,

Ik was “vroeger” ook een frequent Norton gebruiker, na volle tevredenheid, maar dat is nu wel over. Niet dat ie slecht is maar werkt zeer vertragend.

Neem geen extra virusscanners, heeft geen zin, werkt elkaar alleen maar tegen.

Doe gewoon 1x in de week een scan met een ge-update MBAM, naast jou virusscanner.

Spywareblaster houd ook veel tegen, maar als ik het goed heb, heb je die al;)

Groetjes Huib;)

• deDeurs

…Heb ik spywareblaster?

Ik zal 'm opzoeken.

Norton all-in werkt goed, hoor. Ik hoef maar héél zelden in paniek naar de Prikborden te rennen en ik heb al zeven jaar geen blauw scherm meer gezien.

• fazantje

Haha, ik heb het je in het verleden wel geadviseerd om spywareblaster erbij te nemen;)

Maarja, jij bent de uitvoerendeX(

Groetjes Huib;)