internet traag en loopt soms vast

• fazantje

Hoi Marianne,

Je schreef:

>>>computer 3 jr oud en ik ben me ervan bewust dat het een XP is en dat ik veel op de pc heb staan.

Net wat Jos ook al zei, moet ie XP zat aan kunnen, zekers met deze specificaties.

Wij vergeten het vaak:o , maar ben jij het enigste account op deze computer, of hebben de kinderen hun eigen account?

Als dat zo is, zien wij maar een stukje, dan graag ook de logjes van alle accounts.

Als dit niet het geval is, is ff dieper kijken:

Eerst verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken:

Open "Deze Computer".

Bovenin, in de menubalk selecteer je het menu "Extra“ gevolgd door ”Mapopties".

Klik op het tabblad "Weergave".

Selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven“ bij het onderdeel ”Verborgen bestanden en mappen".

Haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Klik op "JA" voor bevestiging.

Bevestig met een klik op "OK".

Download Combofix naar je Bureaublad:

Combofix

Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, gelieve die versie te verwijderen en Combofix opnieuw te downloaden via bovenstaande link,

want Combofix wordt dagelijks geupdate.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

Dubbelklik op Combofix.exe

Volg de instructies, aanvaard de disclaimer.

Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

Plaats deze log in je volgende post samen met een nieuw HijackThis logje.

Succes,

Huib;)

• marianne40

Ik ben de enige met een account.

Ik heb geprobeerd combofix te laten draaien maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik krijg deze melding terwijl ik AVG heb uitgezet.

Warning

—————————

ComboFix cannot run when AVG is installed.

This is due to AVG's targeting of ComboFix's files/processes.

It would be dangerous to continue.

Please uninstall AVG or use another tool

—————————

OK

Moet ik nu AVG helemaal verwijderen voor dat ik door kan gaan?

Groetjes marianne

• Piet

>> Please uninstall AVG or use another tool <<

Kun je na afloop weer installeren

• fazantje

Hoi Marianne,

Ja, vergeten erbij te vertellen:o

na het draaien van combo kun je AVG zo weer installeren;)

Succes,

Huib;)

• marianne40

Ik heb combofix laten draaien maar na het opnieuw opstarten kwam het niet met een logbestand.

Waar kan ik dit bestand terugvinden op mijn pc zodat ik deze kan plaatsen.

Groetjes Marianne

• Piet

Zoek eens op >>combofix.txt<<

• marianne40

Ik heb gezocht op combifix.txt maar kon alleen text bestanden vinden van vorig jaar. Deze heb ik verwijderd.

Ik heb daarna eerst combofix weer verwijderd en nog een keer laten draaien. Na het opstarten kwam er weer geen text bestand. Daarna heb ik het nog een keer gedaan en weer hetzelfde ik krijg geen text bestand na het opnieuw opstarten en ik kan het ook niet vinden via zoeken. Ik heb wel als de pc opnieuw moet opstarten na het draaien van combofix dat het niet meteen de eerste keer lukt maar pas de tweede keer. Ik weet niet of dit ermee te maken kan hebben dat ik geen text bestand krijg.

Wat moet ik nu doen?

groetjes marianne

• Piet

Als je Combo draait vanaf je buro blad zoals is aan gegeven, staat er een logje op je C schijf met de naam combofix.

• marianne40

Ik heb combofix laten draaien vanaf mijn bureaublad maar toch staat er geen text bestand op mijn c schijf.

Ik heb het ook met de zoekfunctie gezocht en ook daar geen resultaat mee.

Mijn pc start niet altijd in 1 keer op en na het draaien van combofix start hij ook pas de 2e keer op. Misschien dat daar het probleem zit.

groetjes marianne

• Ben

Hallo,

Het ComboFix.txt logbestand staat als het goed is hier:

Start>deze computer>dubbel klik C>ComboFix.txt

http://2.bp.blogspot.com/_NAn8-ZItaHE/Scq3w6FaicI/AAAAAAAACVY/QqPkGy7EU7U/s320/school69.gif

Ben