Trojan:Win32/Sirefef.P probleem

• dutchcoppi

Hoi Ben,

hier het logje van DrWeb :

FND0.NFI.vir H:\OUDE PC\C-SCHIJF\Program Files\ESET\cache BackDoor.Bulknet.52 Verwijderd.

EasyShare.exe H:\OUDE PC\C-SCHIJF\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

EasyShareStartMenu.exe H:\OUDE PC\C-SCHIJF\WINDOWS\Installer\{9D8FEE90-0377-49A9-AEFB-525BDE549BA4} Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

EasyShareStartupShortcut.exe H:\OUDE PC\C-SCHIJF\WINDOWS\Installer\{9D8FEE90-0377-49A9-AEFB-525BDE549BA4} Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

A0005111.exe H:\System Volume Information\_restore{EC0AECE6-E1A1-4FE7-863B-A6023C27F9A5}\RP3 Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

A0005112.exe H:\System Volume Information\_restore{EC0AECE6-E1A1-4FE7-863B-A6023C27F9A5}\RP3 Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

A0005113.exe H:\System Volume Information\_restore{EC0AECE6-E1A1-4FE7-863B-A6023C27F9A5}\RP3 Trojan.Fraudster.179 Verwijderd.

Nog steeds geen internet en ik kan ook niet MBAM starten …… :-S

• Ben

Hallo,

Gezien de besmettingen die ik zie lijkt het mij verstandiger om toch een herinstal te doen.

http://members.home.nl/wout.grotenhuis/

Maak een back up van al je belangrijke Foto’s > Word documenten > Email’s en adressen > en alles wat je wil bewaren.

Verander ook alle wachtwoorden voor de zekerheid.

Hier enkele TIPS voor beveiliging:

Avast

Als virusscanner.

MalwareBytes' Anti-Malware 1 x in de week mee scannen.

SpywareBlaster

Spyware Blaster 1x in de week up daten en klik op Enable All Protection.

Ccleaner

Bij het installeren van de nieuwste Ccleaner wordt nu ook Google Chrome (helaas) mee geinstalleerd.

Je moet tijdens het installeren een vinkje weg halen, zodat Google Chrome niet geinstalleerd word.

Cleaner om op te schonen.

Register om register problemen te herstelen.

En kijk uit in de toekomst wat er gedownload word.

Voor verdere vragen kan hier of op het hardware prikbord terecht.

Suc6 Ben

• dutchcoppi

Hoi Ben,

komt er dus op neer … format c: ??

Gr.

Geert

• Ben

Hallo Geert,

Met al die infectie's is het beter en sneller om je pc te her in stalleren..

Ben

• Jos H

Even de volgende vraag:

Hoe komt windows op de H drive inplaats van C.

Voordat je gaat formateren.

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/14824557/14831338/re-trojanwin32sirefefp-probleem#msg-14831338

• dutchcoppi

Goede vraag, dit is waarschijnlijk al vanaf het begin.

Waarschijnlijk heeft toendertijd iemand de partities zo gemaakt cq. veranderd.

Eigenlijk is het dan goed om heel de PC maar eens goed te formatteren en zodoende met een schone lei te gaan beginnen.

Ik denk dat ik morgen de PC onder handen gaat nemen. (uiteraard met backup en installatie cd's)

• Piet

U gaat toch geen besmette bestanden overzetten?

• dutchcoppi

Zal de bestanden op usb stick zetten en scannen e.d. voordat deze weer op de schone PC gezet gaan worden. Wil wel graag de documenten en foto's bewaren…..

• Piet

Kan ik begrijpen maar soms is men zo blij dat ook de vuile was weer binnen komt.

• fazantje

Hoi Geert,

Doe wat Ben hier zei:

http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/14824557/14839750/re-trojanwin32sirefefp-probleem#msg-14839750

Zoals Piet ook al zei, de kans dat er besmettingen zijn op die bestanden is natuurlijk goed aanwezig.

Als je deze bestanden weer na een herinstal zou toevoegen, tja de kans bestaat natuurlijk op een herbesmetting.

Aan jou natuurlijk de keuze.

Tip:

volgende keer belangrijke bestanden en foto's direct op cd/dvd branden.

Groetjes en succes,

Huib;)