Virus scanner

• MarcelJnl

Ik gebruik a een jaar of wat McAfee internet securitycenter 11.0 McAfeeVirusscan 15.0, McAfee Personeal Firewall 12.0, McAfee siteadvisor 3.4, McAfee antispam 12.0. allemaal in één pakket. Ik moet binnenkort weer verlengen ( betaald ). Op zich heb ik daar geen problemen mee, maar vraag mij af of bijv. AVG free in combinatie met de Windows Firewall niet afdoende is en dat is gratis.

Ik ben nieuwsgierig wat jullie mij adviseren. Geld is toch geld nietwaar?

Marcel.

• Ben

Hallo Marcel.

Het uitgebreide pakket wat je nu in een heb (van McAfee) zit niet in een gratis antivirus.

Als je voor een gratis virusscanner gaat zou ik Avast nemen omdat die als een van de betere uit de testen komt.

Avast en dan de firewall van windows.

Avg laat de laatste tijd steeds meer steekjes vallen.

Maar een virusscanner blijft altijd een persoonlijk iets alle virusscanners hebben wel wat.

Dus de keus blijft aan jou.

Suc6 Ben

• fazantje

Hoi Marcel,

Ik zou McAffee niet meer upgraden omdat deze nogal aanwezig is op de computer.

Een goeie gratis scanner is, zoals Ben ook al zei Avast. HIER kun je Avast downloaden, eerst registreren.

Kies je voor Avast, neem dan wel Spywareblaster erbij, ook gratis. Klik hier.

1 x in de week updaten en daarna op "enable all protection klikken en klaar.

Om McAffee goed te verwijderen, Klik hier.

Succes met jou keuze.

Groetjes Huib;)

• koot

Hallo Ben en Huib.

Ik ben van AVG overgestapt naar Microsoft Security Essentials,

en ben daar erg tevreden mee, ik hoor over MSE eigenlijk nooit

iets in dit prikbord.

Gr. Koot.

• Ben

Hallo koot,

Met Microsoft Security Essentials is ook niks mis maar Avast is iets uitgebreider.

Hier de 3 ( gratis ) meest aanbevolen scanners:

Avast

BitDefender

MSE

Hier heb je b.v. een test uitslag: http://www.security.nl/artikel/37856/BitDefender_beste_virusscanner_op_Windows_XP.html

Maar een virusscanner blijft altijd een persoonlijk keuzen, alle virusscanners hebben wel wat.

Ben

• Piet

Ook Avast heeft zn probleempjes:

false positive Avast rootkit-melding in: c:\WINDOWS\system32\drivers\sfloppy.sys.

Bij installatie van Avast kan het voorkomen dat bij de computer opstart een rootkit melding komt:

rootkit-melding in: c:\WINDOWS\system32\drivers\sfloppy.sys

Dit is een fout (false positive) van Avast deze melding kan genegeerd worden :yess

Als je onderstaand bestand laat scannen dan is er niets aan de hand zolang onderstaande MD5 wordt gegeven:

MD5: 8E6B8C671615D126FDC553D1E2DE5562

C:\Windows\Drivers\sfloppy.sys

Krijg je een andere MD5 plaats dan een HijackThis log in de HijackThis sectie.

Deze melding komt met name voor bij XP systemen.

• koot

Het blijf uitkijken.

http://www.pchulplijn.nl/avg_antivirus_2011_nep_beveiliging

• Ben

Hallo koot,

Daarom blijft de mens het grootste virus kijk uit met wat je download.

Druk niet zomaar op yes/ok maar kijk en lees wat je installeert.

Verdiep je er eerst in of vraag raad als je iets niet vertrouwd.

Hier nog een lijst met nepscanners (rogue virusscanners)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rogue_security_software

Ben

• Teaser

Waarom staat mijn favoriet er niet tussen :S