Klik vervolgens met je rechtermuisknop op OTCleanIt.exe en kies voor Run as Administrator (Nederlands: Uitvoeren als Administrator) om het programma te starten.
Lukt dat niet , dan dubbelklikken op het icoon.
Klik nu op de knop “CleanUp!”
Als je firewall, of een ander beveiligingsprogramma, een waarschuwing geeft dat OTC.exe internettoegang wil, mag je dit toestaan, het programma heeft die connectie nodig.
OTC zal als laatste vragen of je de computer herstarten wilt, dit mag je toestaan, hiermee verwijdert het zichzelf ook.
Nota: Het gebruik van OTC.exe zal alle gebruikte tools(inclusief bijbehorende logs en backupmappen) van je computer doen verwijderen.
Doe verder wat Ben jou zei en voer daarna eens ons SCOONMAAKPLAN uit en vertel daarna eens hoe het met de computer is.
Succes,
Huib;)
Ed
Hallo Ben & Fazantje
Bedankt voor jullie hulp
Spyware doctor & Combofix ,heb ze gisteren verwijderd
=============
En ik heb cleanup gedraaied en opnieuw de computer gestart
Mijn computer gaat ietsje-pietsje beter. en maak hem iedere jaar in augustus van binnen schoon ( kwastje/ stofzuigen) en schijf opruimen en defrag.heb ik ook pas gedaan vorige week.
wederom bedankt
Groetjes
Ed
Ben
Hallo Ed,
En ik heb cleanup gedraaied en opnieuw de computer gestart
cleanup of Ccleaner?
Doe nog even dit:
Verwijder je herstelpunten daar kunnen nog besmettingen in zitten.
Ga naar Start > Configuratiescherm > Systeem > Systeemherstel > “Systeemherstel op alle stations uitschakelen” aanvinken.
Klik op “Toepassen” en “OK”.
Herstart nu de PC en haal het geplaatste vinkje weer weg bij de optie “Systeemherstel op alle stations uitschakelen”
Je Java up-to-date houden.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.
Je moet de 32 bit versie hebben
Ga naar Java SE 7u2 en download daar de juiste Java versie naar uw bureaublad, 32 bit.
•Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
•Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
•Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
•Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
•Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
•Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
•Dubbelklik vervolgens op jre-7-windows- x86 op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.