Hallo erik,
Je heb verder geen vraagtekens in apparaatbeheer? (al je drivers zijn uptodate)
We proberen nog even dit:
Download de Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad en pak het ZIP bestand uit.
• Open de map "EmsisoftEmergencyKit“ en dubbelklik op ”Start.exe"
• Klik nu op "Emergency Kit Scanner“ u krijg nu een melding dat het is aanbevolen om eerst te updaten sta dit toe door te klikken op ”Ja"
• Als de update gereed is en de melding "Update process is succesvol afgerond“ verschijnt klikt u op ”menu“ en dan op ”Scan PC"
• Selecteer de optie "Diep" als deze niet standaard al zo is ingesteld.
• Klik Nu op de knop "Scan" en doe verder niets op de computer tijdens het scannen, deze scan kan een geruime tijd in beslag nemen dus wacht dit geduldig af.
• Het venster met de waarschuwing over een verhoogd risico kunt u sluiten als de scan gereed is.
•
Opmerking:
Als u deze melding ziet.
C:\Documents and Settings\username\Bureaublad\ComboFix.exe/$0\List.bat Verwijderd Virus.Win32.HTML!IK
Wanneer het bestand in het venster met scanresultaten staat kun je rechtsklikken op die detectie en kiezen voor "Versturen als vals alarm (False Positive)".
• Zorg ervoor dat alle gevonden items zijn aangevinkt en druk dan op de knop "verwijder geselecteerde“ u zal nu de volgende melding krijgen maar klik hier op ”Ja"
• Als het verwijderen gereed is klikt u op de knop "View report" en selecteert u het tekstbestand van deze scan met de naam zoals: a2scan_110730-111615.txt
• Plaats de inhoud van dit LOG bestand straks in uw volgende bericht.
• Herstart nu de computer.
Gr.Ben
hoi ben
ik had inderdaad geen vraagtekens in taakbeheer.
hier volgt het logje emergencykit;
Emsisoft Emergency Kit - Versie 1.0
Laatste Update: 14-1-2012 14:09:03
Scaninstellingen:
Scantype: Diepe Scan
Objecten: Geheugen, Sporen, Cookies, C:\, E:\
Scan archieven: Aan
Heuristieken: Uit
ADS Scan: Aan
Scan gestart: 14-1-2012 14:17:21
Key: HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa Ontdekt: Trace.Registry.KaZaA!A2
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@about.txt Ontdekt: Trace.TrackingCookie.about!A2
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@burstnet.txt Ontdekt: Trace.TrackingCookie.burstnet!A2
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@ru4.txt Ontdekt: Trace.TrackingCookie.ru4!A2
E:\Downloads\software-3\DVDFab+Platinum+5.0.7.6+-+Final_2b\crack\universal.dvdfab.platinum.5-patch.2.0.exe Ontdekt: Riskware.Hacktool.Patch.dvd5fab!IK
Gescand
Bestanden: 389738
Sporen: 404020
Cookies: 1602
Processen: 79
Gevonden
Bestanden: 1
Sporen: 1
Cookies: 3
Processen: 0
Registersleutels: 0
Scan Geëindigd: 15-1-2012 12:07:20
Scantijd: 21:49:59
E:\Downloads\software-3\DVDFab+Platinum+5.0.7.6+-+Final_2b\crack\universal.dvdfab.platinum.5-patch.2.0.exe Verwijderd Riskware.Hacktool.Patch.dvd5fab!IK
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@ru4.txt Verwijderd Trace.TrackingCookie.ru4!A2
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@burstnet.txt Verwijderd Trace.TrackingCookie.burstnet!A2
C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\erik@about.txt Verwijderd Trace.TrackingCookie.about!A2
Key: HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa Verwijderd Trace.Registry.KaZaA!A2
Verwijderd
Bestanden: 1
Sporen: 1
Cookies: 3
gr.erik
Hallo erik,
Komt dit je bekent voor?
E:\Downloads\software-3\DVDFab+Platinum+5.0.7.6+-+Final_2b\crack\universal.dvdfab.platinum.5-patch.2.0.exe Ontdekt: Riskware.Hacktool.Patch.dvd5fab!IK
Ik weet niet of je zelf met cracks en zo bezig bent? (maar daar zit dan de problemen)
En dan is het dweilen met de kraan open.
1. Download OTC.exe (by OldTimer)
• Plaats het bestand op je bureaublad.
• Zorg dat er een internetverbinding is.
• Klik vervolgens met je rechtermuisknop op OTCleanIt.exe en kies voor Run as Administrator (Nederlands: Uitvoeren als Administrator) om het programma te starten.
• Lukt dat niet , doen dan dubbelklikken op het icoon.
• Klik nu op de knop “CleanUp!”
• Als je firewall, of een ander beveiligingsprogramma, een waarschuwing geeft dat OTC.exe internettoegang wil, mag je dit toestaan, het programma heeft die connectie nodig.
• OTC zal als laatste vragen of je de computer herstarten wilt, dit mag je toestaan, hiermee verwijdert het zichzelf ook.
Nota: Het gebruik van OTC.exe zal alle gebruikte tools(inclusief bijbehorende logs en backupmappen) van je computer doen verwijderen.
2. Doe verder het schoonmaakplan Klik
3 Maak een nieuw Herstelpunt:
Windows Vista
Ga naar Configuratiescherm, en dan naar Systeem en Onderhoud. Kies nu Systeem.
Klik links op Systeembeveiliging en bevestig de melding die je kijgt van Gebruikersaccountbeheer, door op “Doorgaan” te klikken.
Bij Automatische Systeemherselpunten krijg je een overzicht van alle beschikbare harde schijven.
Haal het vinkje weg bij elke harde schijf waar systeemherstel in ingeschakeld. Bevestig de melding die je krijgt door op ‘Systeemherstel uitschakelen’ te klikken.
Wil je Systeemherstel blijven gebruiken dan schakel je dit terug in.
4. Verder mag je het volgende nog doen om te zien wat er allemaal onnodig opstart:
Download StartUpLite Hier
StartUpLite geeft alle onnodige programma's aan, die worden opgestart met Windows.
De keuze is aan jouw welke je wel nodig vindt om op te starten met je Windows (kies in dat geval No action.
Via Start Programma's kan je ze altijd handmatig laten opstarten.
Let op snelkoppelingen op het bureaublad leiden ook tot vertraging.
Gebruik in StartUpLite niet de optie[ "Remove" !!!
Dan wordt het uit het register verwijderd en veranderingen kunnen dan niet meer ongedaan worden gemaakt.
Selecteer alleen de “Remove” optie indien je zeker bent dat je in de toekomst dit programma nooit meer wilt laten opstarten met Windows!!
Gr.Ben
hoi Ben
ik heb inderdaad ooit dvdfab via torrentsite gedownload, heb m gelijk vrwijderd omdat ik er niets mee doe eigenlijk.
heb otc gestart alleen;
OTC zal als laatste vragen of je de computer herstarten wilt, dit mag je toestaan, hiermee verwijdert het zichzelf ook.
hij laat de pc niet automatisch herstarten en als ik het zelf doe, is dit prog er nog, het cleanen doet hij wel denk ik . duurt maar 1 minuut en klaar.
gr erik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?