opzoek naar goede antivirus

• GJvAlphen

Hallo,

ik ben opzoek naar een goede antivirusscanner voor windows7. de virusscanner moet snel zijn, gebruiksvriendelijk en een firewall bevatten. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar nod32 versie 5.

iemand goede ervaringen met deze virusscanner voordat ik hem aanschaf, op deze site staat hij op nummer 2 van 2012

http://www.antivirussen.info/forum/antivirus-software-faq/7611-beste-virusscanner-antivirus-2012-a.html

bedankt voor de reacties

• Ben

Hallo GJvAlphen,

De Beste Virusscanner bestaad niet!!

Maar als je voor een betaalde scanner kiest is Nod32 een goede keuze.

Voor gratis zou je hier uit kunnen kiezen, in combinatie met de firewall van Windows.

Avast

Avira (Deze toont wel een popup na een update)

BitDefender

MSE

Gr.Ben

• fazantje

Hoi van Aplhen,

Ik begrijp uit de vraag dat het een betaalde scanner mag zijn.

De voorkeur die je aangaf is een prima scanner, hij is snel en hij doet wat ie moet doen.

Ik gebruik hem zelf ook.

Ik ga er vanuit dat je de virusscanner neemt, want je hebt al jou windows firewall.

Na installeren kun je deze scanner onder “instellingen” helemaal volledig aanpassen zoals je hem wilt hebben.

Weet wel dat iedere scanner steekjes kan laten vallen en dat is ook begrijpelijk.

Ook het surfgedrag is hierbij van belang, m.a.w. als je veel naar sites gaat waar je allerlei rotzooi kunt verwachten, is natuurlijk de kans ook groter dat je rotzooi krijgt;)

Voor een goede beveiliging adviseer ik altijd:

Een virusscanner

Windowsfirewall

Spywareblaster

En een wekelijkse (snelle) scan met MBAM

Download Spywareblaster

Deze 1x in de week updaten en verder geen omkijken naar.

Download MBAM

Ook deze 1x in de week updaten en dan een snelle scan uitvoeren.

Als je wilt, 1x in de maand een volledige scan.

Groetjes Huib;)

• GJvAlphen

Heren,

bedankt zal eens inkijken in een combinatie van, groot voorkeur voor ESET producten op dit moment!

mvg.