Ik was gistermiddag bij een klant. Had de laptop nodig. Die deed 15 minuten over het opstarten. Ik heb het schoonmaalplan niet gevolgd maar in mijn woede MBAM er op los gelaten ( bespeurde maar 256 infecties) en CCcleaner.
Daarna kon ik redelijk snel de aangifte doen en de klant was superblij want het oude apparaat was al 10 keer zo snel. Hen Hijack gedownload en zag heel veel toolbar toestanden. Maak je niet ongerust..ik heb behalve MBAM en CC niets gedaan
Hij meldt zich binnenkort op dit prikbord als hij slim is. Hij gaat het hele stappenplan doen. Als jullie vragen hebben, mail me dan ff
Jos H
Hoi Rudi
Waarom zouden Huib en Ben boos worden.???
Als je klant verstandig is meld hij zichzelf wel met de 2 logbestanden.
>>>k was gistermiddag bij een klant. Had de laptop nodig. Die deed 15 minuten over het opstarten. Ik heb het schoonmaalplan niet gevolgd maar in mijn woede MBAM er op los gelaten ( bespeurde maar 256 infecties) en CCcleaner. <<<
Daar zijn die programma's voor gemaakt heh.
>>>Daarna kon ik redelijk snel de aangifte doen en de klant was superblij <<<
Dat zal nog moeten blijken of die klant blij is.
Zoveel infecties, dan bestaat de mogelijkheid dat nog lang niet alles weg is en er e.v.t. bepaalde rootkits aanwezig en actief zijn.
Ik zou in dit geval dan zeker niet de aangifte gedaan hebben op die laptop.
Tip voor een volgende keer, daar waar jij mensen helpt met de aangiftes:
Neem jou eigen laptop mee en doe daar die aangifte op, als blijkt dat een betreffende computer/laptop zoveel besmettingen aan boord heeft.
Wel zou ik die klant even de tip geven om voorlopig geen bankzaken online te doen, tot dat zeker is dat die laptop schoon is.
En boos? nee natuurlijk niet.
Iedereen is vrij om te doen met zijn/haar computer wat ie wil.
Wel ben ik blij dat je het even meld.
Als die persoon hier komt, zien wij graag het "oude" MBAM logje te gemoed, waar al die besmettingen naar boven kwamen.
Groetjes Huib;)
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!