Van fix.bat heb ik geen rapport gekregen, wel heb ik een schermpje zien oplichten, waar kennelijk heel snel iets gebeurde.
Alles van avg verwijderd, komt misschien omdat ik wel eens gebruik maak van online scanners (een eenmalige scan) , naast mijn vaste scanner.
Computer lijkt nu goed te draaien, ben al bezig geweest een backup te maken die ik op een externe schijf heb gezet, met extra aandacht voor de door jou genoemde cracks.
Ben
Hallo Willem,
Dan gaan we weer opruimen.
Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
1. De volgende programma's en bijbehorende log bestanden mag je verwijderen.
• TDSSKiller
• ComboFix via de onderstaande instructies.
Verwijder ComboFix, kopiëer het onderstaande commando met (Ctrl + C):
Combofix /Uninstall (let op!!! de spatie voor /Uninstall)
Klik Start -> Uitvoeren, en plak (Ctrl + V) het commando, toets vervolgens Ctrl + Shift + Enter.
Dit verwijdert zowel ComboFix, als je oude systeemherstelpunten (met eventuele restanten van malware), en maakt een nieuw systeemherstelpunt aan.
Combofix had ik al naar de prullenbak versleept, en geleegd, kon niet verwijderd worden met commando:Combofix /Uninstall.
Verder alle stappen weer opgevolgd. En idd je hebt gelijk, ik dacht ff combofix erover heen en klaar is kees. Toch raar dat een antivirusprogramma dit probleem niet ziet. Ik had op het moment van problemen de scanner van Bitdefender op de pc staan, en nu GDATA, die als ik het mag geloven toch ook goed staat aangeschreven. iig heel erg bedankt voor de moeite en de tijd die je erin hebt gestoken, en ik zal voortaan wat voorzichtiger zijn met wat ik allemaal binnen haal van de piratebay
Dikke pluim voor jou!
Groeten,
Willem
Ben
Hallo Willem,
Graag gedaan (tu)
En je bent wat wijzer geworden en een antivirusprogramma ziet niet alles