gijzelvirus

• Ben

Hallo,

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

1. De volgende programma's en bijbehorende log bestanden mag je verwijderen.

DDS

Security Check

zoek.exe

ComboFix via de onderstaande instructies.

Hernoem Combofix.exe naar Uninstall.exe of wanneer je geen extensies ziet hernoem dan Combofix naar Uninstall

Dubbelklik Uninstall.exe en als het goed is krijg je een melding dat Combofix verwijderd werd.

2. Download Ccleaner

Bij het installeren van de nieuwste Ccleaner wordt nu ook Google Chrome (helaas) mee geinstalleerd.

Je moet tijdens het installeren een vinkje weg halen, zodat Google Chrome niet geinstalleerd word.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.

• Klik in de linkse kolom op Cleaner.

• Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.

• Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.

• Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

• Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.

• Sluit hierna CCleaner af.

3. Verwijder nog even alle oude systeem herstelpunten want daar kunnen nog besmettingen in zitten en maak een nieuwe aan.

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Guy

Dag Ben

Ik krijg die combifix op het bureaublad wel van naam veranderd maar heb de indruk dat wanneer ik dubbelklik het program terug opstart.

Waar kan ik de oude herstelpunten vinden?

Gr.Guy

• Ben

Hallo,

Verwijder ComboFix, kopiëer het onderstaande commando met (Ctrl + C):

Combofix /Uninstall (let op!!! de spatie voor /Uninstall)

Klik Start -> Uitvoeren, en plak (Ctrl + V) het commando, toets vervolgens Ctrl + Shift + Enter.

Dit verwijdert zowel ComboFix, als je oude systeemherstelpunten (met eventuele restanten van malware), en maakt een nieuw systeemherstelpunt aan.

Windows 7

Ga naar Start en dan naar Configuratiescherm

Klik op Systeem en kies vervolgens Systeembeveiliging.

Dit opent het venster Systeemeigenschappen.

Onder Beveiligingsinstellingen selecteer je de harde schijf / partitie en klik op configureren.

Klik op de knop Verwijderen om alle herstelpunten op de geselecteerde partitie / harde schijf te verwijderen.

Klik op Toepassen en daarna op OK.

Herstart de computer.

Schakel nu systeemherstel weer opnieuw in!

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Guy

He Ben

die eerste bewerking krijg ik niet uitgevoerd krijg het venster om het commando in te typen niet open.

Ik heb wel de volgende stap uitgevoerd.

Gr.Guy

• Ben

Hallo,

Je maakt het mij wel moeilijk (:P)

Download OTC.exe (by OldTimer)

• Plaats het bestand op je bureaublad.

• Zorg dat er een internetverbinding is.

• Klik vervolgens met je rechtermuisknop op OTCleanIt.exe en kies voor Run as Administrator (Nederlands: Uitvoeren als Administrator) om het programma te starten.

• Lukt dat niet , doen dan dubbelklikken op het icoon.

• Klik nu op de knop “CleanUp!”

• Als je firewall, of een ander beveiligingsprogramma, een waarschuwing geeft dat OTC.exe internettoegang wil, mag je dit toestaan, het programma heeft die connectie nodig.

• OTC zal als laatste vragen of je de computer herstarten wilt, dit mag je toestaan, hiermee verwijdert het zichzelf ook.

Nota: Het gebruik van OTC.exe zal alle gebruikte tools(inclusief bijbehorende logs en backupmappen) van je computer doen verwijderen.

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Guy

Dag Ben

Ik heb die handelingen uitgevoerd en dat is al gelukt.X(

Maar op het bureaublad blijft die combifix netjes staan.:?

Kan ik die gewoon wegklikken of is dat niet genoeg?

Gr Guy

• Ben

Hallo,

Icoon kan je handmatig verwijderen (via rechter muisknop en voor verwijderen kiezen)

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Guy

Dag Ben

Ok zal dat nog doen en hartelijk bedankt voor de geweldige steun:)-D

Groetjes Guy

ps ook van mijn broer

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.