Vreemdetelefoobntjeshoax

• deDeurs

Ik zag dat scamgeval op het windows prikbord. Vond het al vreemd dat er tussen de 14 meldingen niet één reactie zit van een van de stafleden of moderators, en nu zie ik er hier helemaal niets over.

Een kennis van me zei, ‘het is een urban legend’. Als dat zo is, waarom laat windows prikbord het dan staan? Niet dat het kwaad kan om ergens voor gewaarschuwd te worden en dus alert te blijven, maar het is toch leuker om te weten dat er van het verhaal en dus al die reacties van ‘dat is mij ook overkomen’ niets waar is.

Het vreemde is dat ik dit onderwerp ook terugvond op de microsoft security site en het forum van de viva, en ook daar alleen maar meldingen, en bevestigende reacties, maar nergens de opmerking ‘Het is een hoax’.

• fazantje

Hoi DeDeurs,

Hoe weet je dat het een hoax is:S

En waarom zou er hier een melding van gemaakt moeten worden:S

Het is in het algemeen toch wel duidelijk dat op zulke telefoontjes niet op gereageerd moet worden.

Als ik op het net ga zoeken, kom ik tegenstrijdige berichten tegen, t.w.: vals en echt. (met echt bedoel ik dat je echt opgelicht/bedonderd wordt).

Een ieder is zelf verantwoordelijk over wat hij/zij wel of niet moet geloven via de telefoon en zeker als het gaat om bepaalde handelingen te moeten doen.

Dat de moderator van het windows prikbord niet reageert, is wel begrijpelijk, omdat er eigenlijk niets te melden valt.

Wij gaan hier toch ook niet waarschuwen met: Ga niet naar die pagina of die pagina;)

Iedereen is vrij om te handelen naar eigen goeddunken.

Of dit nu goed of fout is, zal achteraf pas blijken.

Groetjes Huib;)

• deDeurs

fazantje

Hoe weet je dat het een hoax is

Ik weet dat niet. Maar een opmerking van een moderator zou die onwetendheid weg kunnen nemen. Want jullie van prikbord weten best hoe het zit met die scam annex hoax.

Ik geef toe, het is geen virus. Het hoort op dit forum dus eigenlijk niet thuis.

En daarom vind ik het raar dat het blijft staan.

• fazantje

Hoi DeDeurs,

De ene moderator haalt iets snel weg en de ander niet.

Ik haal dit bericht niet weg, want het geeft voor de meelezers toch enige informatie over dat men nooit op zulke zaken in moet gaan.

Groetjes Huib;)

• deDeurs

fazantje

dat men nooit op zulke zaken in moet gaan.

Da's waar.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.