melding antivirus bij update incredimail

• Werner

Hallo allemaal, ik gebruik al jaren naar tevredenheid Incredimail en heb dan ook nog nooit problemen hiermee ondervonden.

Nu krijg ik sinds 2 dagen de melding dat er een update is en als ik deze wil installeren komt mijn antivirus “nod32” met een popup schermpje met de melding:

Object: http/www.51.incredimail.com/im/imsetup/201207311605/default/installer/incredimail_intall.exe

Bedreiging: een variant van Win32/ImInstaller potentieel ongewenste toepassing

Bedreiging gedetecteerd bij verkrijgen van webtoegang door programma C: \Program Files (x86)\Incredimail\Bin\IncMail.exe

Ik heb de keuze uit verbinding verbreken (dus niet installeren), of verlaten (downloaden en toestaan).

Heb dit nooit eerder gehad en dacht dat Incredimail wel een betrouwbaar programma was en is.

Kunnen jullie mij misschien aanraden wat ik moet doen?

Zelf ben ik namelijk heel voorzichtig altijd.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Werner

• Ben

Hallo,

Download Mbam even die kan je hier vandaan hallen: http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

Laat deze exe IncMail.exe dan ook even door Mbam scannen (tu)

Daarna kan je gerust je hele pc eens met mbam laten scannen.

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• fazantje

Hoi Werner,

Doe wat Ben schreef, maar laat dat bestand ook even hier of hier scannen en plaats ook die uitslag even.

Succes,

Huib;)

• Werner

Hallo Ben,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik weet niet of je me goed begrepen hebt maar ik heb nog niks gedownload he.

Heb dus ook die IncMail.exe nog niet.

Kan eventueel wel de hele pc eens scannen hoor met Mbam als je dat wil.

Deze pc heb ik sinds begin juli, dus nog niet zo lang.

Gr. Werner

• Ben

Hallo,

Nod32 ziet Incredimail als spyware dus geeft je een waarschuwing.

Spyware krijgt u meestal bij een gratis programma wat u installeert. Bekende spyware is bijvoorbeeld: Incredimail, Google/Yahoo toolbar. Of de gratis versies van LimeWire, Kazaa, Bearshare. Installeer dus niet zomaar van allerlei programma's.

Bron: http://www.computerhulpthuis.nl/winxpins.htm#Virus

Je kan Incredimail downloaden maar nog niet uitvoeren.

Dan met Mbam laten scannen of zoals Huib aangaf en als zij niet vinden installeeren.

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Werner

Hallo Ben,

Als ik Incredimail open en klik op controleren updates kan ik alleen nu downloaden klikken en dan komt gelijk de popup van mijn antivirus naar boven.

Ik kan dan verlaten kiezen, wat betekend downloaden van dit object. Is het dan niet zo dat hij dan ook meteen gaat uitvoeren?

Wat jij zei zat ik zelf ook aan te denken hoor, dat er altijd iets van spyware meekomt wat vaak bij gratis programma's dus ook Incredimail zo is.

Gr. Werner

• Ben

Hallo,

>>>Ik kan dan verlaten kiezen, wat betekend downloaden van dit object. Is het dan niet zo dat hij dan ook meteen gaat uitvoeren?<<<

Gewoon voor downloaden kiezen later krijg je pas de vraag om het uit tevoeren.

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Werner

Hallo,

Als ik verlaten kies, dan vraagt eerst windows om toestemming en als ik dan op ja klik dan gaat hij gelijk verder en heb ik 2 keuzes: 1 Standaard installatie met MyStart als startpagina en de Incredimail-werkbalk, en 2 aangepaste installatie alsi k MyStart niet als startpagina wil.

Ik wacht even je antwoordt af voordat ik nu verder ga.

Gr. Werner

• Ben

Hallo,

>>>1 Standaard installatie met MyStart als startpagina en de Incredimail-werkbalk,<<<

Hier word je start pagina overgenomen en krijg je er weer een Toolbar bij dus niet doen. (td)

>>>2 aangepaste installatie als ik MyStart niet als startpagina wil.<<<

Dus voor deze kiezen. (tu)

Gr.Ben

Antivirusprikbord.nl

• Werner

Hallo,

Heel erg bedankt voor je hulp!

Heb gedaan wat je zei, en het lijkt allemaal goed te zijn gegaan :)

Alles werkt gewoon dus het was allemaal niet zo erg volgens mij wat de antivirus me wilde doen geloeven.

Gr. Werner

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.