Avast

• Ruud

Pas geleden liep mijn laptop steeds vast op "startpagina nl en gaf taakbeheer aan dat hij 100% processor capaciteit wegslokte..Maar na systeem herstel is mijn computer weer zo snel als water.Echter avast is verdwenen en via jullie pagina wordt je niet meer naar het gratis avast toegeleid.Wat is daar de reden van?

• fazantje

Hoi Ruud,

Je schreef:

>>>Pas geleden liep mijn laptop steeds vast op "startpagina nl en gaf taakbeheer aan dat hij 100% processor capaciteit wegslokte..Maar na systeem herstel is mijn computer weer zo snel als water.<<<

Dit riekt naar spyware.

>>>Echter avast is verdwenen en via jullie pagina wordt je niet meer naar het gratis avast toegeleid.Wat is daar de reden van?<<<

Zie hier en kijk onder gratis virusscanners.

Als 1e zie je Avast staan.

Ik zou toch wel uit voorzorg even ons stappenplan uitvoeren en daarna de 2 gevraagde logjes plaatsen.

Als blijkt dat daarna echt alles schoon is, dan gaan we alle herstelpunten verwijderen.

Je hebt nu systeemherstel gedaan, maar als je over een poosje weer problemen krijgt, en je zou nu niets doen, is de kans aanwezig dat je net het herstelpunt pakt waar nu die besmetting in zit.

Succes,

Huib;)

• Ruud

Oke bedankt ik ga het eens allemaal uitzoeken..Het is nu niet urgent.Ik heb een computer alleen voor het internet en eentje die ik buiten het internet gebruik.Sluit dit topic maar ik kom hier later wel op terug.voorlopig ben ik blij met dit antwoord.

• fazantje

Hoi Ruud,

Verwijder in ieder geval vanaf dat de problemen zich voordeden, alle herstelpunten.

Groetjes Huib;)

• fazantje

Omdat dit topic (voorlopig) is opgelost word het gesloten.

Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een privé bericht naar Ben of Huib (fazantje).

Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend.

Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.