Cybercrime

• Wilma57

Wie o wie kan mij helpen.

Mijn vriend heeft een Toshiba laptop en die is geblokt door een zogenaamd politiebericht(cybercrime)||||

Je krijgt eerst het volledige opstartprogramme en bureaublad. Direct daarna even weg en dan het zg politiebericht met de mededeling dat na betaling van een boete de laptop weer ge-deblokkeerd zal worden.

Alvaste heel erg bedankt voor de medewerking

• Ben

Hallo,

Kan je wel in veilige modus opstarten?

Voer dan Mbam uit en plaats daarna een logje van HijackThis: http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

Gr.Ben

• Wilma57

Dank je wel, Ben.

Allereerst veilige modus met of zonder internet? En het programma dan van cd starten?

Wat bedoel je met logje, hoe kan je dit doen?

Kan wel veel doen met de laptop, alleen sommige dingen ben ik nog een beetje dom!

• Ben

Hallo,

Als het gaat met internet.

Lees dit door: http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!!#msg-4625317

Voer dan stap 5, 6, 7 uit.

Lukt dit niet gaan we wat anders doen.

Gr.Ben

• Wilma57

Ben, heel er g bedankt voor het advies. Alles is helemaal goed gekomen.

Alleen heb ik nog geen logjes geplaatst, is dit nog nodig? Of kan ik hier anderen mee helpen?

• Jos H

Beter is wel plaatsen Wilma.

Zekerheid voor alles.

• Ben

Hallo,

Doe wat Jos aangeeft meestal zitten er nog resten.

Gr.Ben

• Wilma57

Jos en Ben. Dank jullliw wel voor het advies.

aankomende dag lukt het even niet, en als ik het wel heb geplaatst dan horen jullie het resultaat wel weer.

• fazantje

Omdat er geen reactie meer volgt wordt dit topic gesloten.

Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een prive bericht naar Ben of Huib (fazantje).

Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend.

Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.