IDP.Trojan.E13F31C

• Snowi

Goedendag

Ik krijg telkens van mijn AVG virusscanner een melding dat ik een gevaarlijke virus op mijn pc heb, die telkens weer niet verwijderd kan worden. Kunnen jullie mij helpen om deze vervelende virus te verwijderen.

Ik schrijf precies zoals AVG dat aangeeft.

IDP.Trojan.E13F31C

C:\Users\Gras\AppData\Roaming\Media Center Programs\wmnr.exe

Ik klik altijd op verwijderen maar dan zegt AVG dat het niet gelukt is deze gevaarlijke virus te verwijderen.

mijn besturings systeem is windows 8.

Gr. Snowi

• fazantje

Hoi Snowi,

Je kent de procedure hier, dus voer even de stappen uit en plaats de 3 grvraagde logjes.

Succes,

Huib;)

• Snowi

hoi, sorry dat ik zo laat reageer, maar de problemen zijn groter geworden.

Als ik de pc opstart krijg ik een grote witte wereldbol te zien en kan ik niet verder.

Ik heb met verschillende opstart virusscanners geprobeerd de pc te scannen maar dat lukt ook niet,

omdat de muis uit gaat op het moment dat ik ja moet aankliken dat ik akkoord ga met de regels van de scanner.

Zo ook het toetsenbord doet dan niets meer en blijft de groenelamp van nummer lock vast staan.

Ik kan dan totaal niets meer doen.

En dit alleen wanneer ik de virusscanners wil opstarten via CD rom.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.

Gr. Snowi

• fazantje

Hoi Snowi,

En opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning, lukt dat ook niet:S

Lees hier hoe je in veilige modus kunt starten met windows 8.

Als dit nog wel lukt, ga dan even niet met allerlei scanners aan de gang, maar probeer zoveel mogelijk ons stappenplan uit te voeren.

Groetjes Huib;)

• fazantje

Hoi Snowi,

Als vorige bericht niet heeft geholpen, doe dan het volgende:

Download het Avira AntiVir Rescue System.iso bestand hier en plaats het op jou bureaublad.

Zorg dat er een een lege CD in je CD/DVD brander aanwezig is.

Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.

Bij meerdere CD/DVD stations, selecteer het station waar de lege CD in zit.

Klik op Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op de lege CD te branden.

De Avira AntiVir Rescue System.iso kan met Nero, ImgBurn of dergelijke op een lege CD/DVD gebrand worden.

Het gebruik van de Avira-Antivir Rescue CD:

Stel je BIOS zo in dat je systeem opstart van het door jou gebruikte medium voor de Avira Antivir Rescue CD.

Sla deze wijzigingen op en je pc start opnieuw op.

Als je systeem opstart van de Avira-Antivir Rescue cd/usb-stick verschijnt volgend scherm.

Druk op 1 om de default boot optie te selecteren en druk op Enter.

Maakt u geen selectie start de Avira-Antivir Rescue CD automatisch met deze optie.

De Avira-Antivir Rescue CD word gestart en de benodigde bestanden worden geladen

waarna volgend scherm verschijnt.

Nu worden de verschillende modules geladen die nodig zijn voor het uitvoeren van de rescue cd en

de hardware wordt geïnitialiseerd. Als dit voltooid is verschijnt volgend scherm in beeld.

De virusdefinities geladen vanaf de cd. Als het laden van de definities voltooid is

gaan we naar het tabblad Configuration in de volgende afbeelding.

De instellingen staan standaard goed, maar toch even controleren voor alle zekerheid.

Scan method

All files

Action when malware found

Repair infected files

Rename file if repair is not possible

Verder laten we de instellingen ongemoeid en klikken op het tabblad Update in de volgende afbeelding.

De mogelijkheid bestaat als je cd één of meerdere dagen oud is om de laatste virusdefinities via het

internet te downloaden.Dit moet wel ondersteund worden door je hardware (netwerkkaart enz..).

Klik op Yes om het updaten te starten.

Je kunt het verloop van de update volgen in het venster, mocht het updaten niet lukken dien je de

laatste nieuwe cd bij Avira te downloaden om zo verzekerd te zijn van de laatste updates.

Klik nu op het tabblad Virus scanner.

http://www.pc-helpforum.be/attachments/f163/11426d1308173248-avira-antivir-rescue-cd-new-gui-rescue-cd-7.png

Klik op Start scanner waarna de Avira-Antivir Rescue CD begint met het scannen van je systeem.

Dit kan een behoorlijke tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je systeemschijf, wacht dan

ook geduldig dat de scan klaar is.

Als de scan voltooid is, worden de scan statistieken weergegeven.

Klik op Save om een logbestand op je lokale schijf op te slaan waarna volgend venster opent.

Navigeer naar de gewenste locatie voor het opslaan van je scanlog en klik op Save.

Vervolgens gaan we verder in onderstaand venster.

Klik op Shut down waarna en nieuw venster word geopend en klik hierin op Restart.

De pc word herstart en verwijder de Avira Antivir Rescue CD.

Als de pc opgestart is bladeren we naar de locatie waar we het scanlog hebben opgeslagen.

Het scanlog vinden we terug op de door ons gekozen locatie.

Dit kan handig zijn als erom gevraagd word door een helper.

Succes,

Huib;)

• Snowi

Hoi fazantje

Ik kom tot stap 7 en als ik op f4 druk om in veilige modus te komen blokkeerd alles en gaat deze niet verder.

Ik heb ook AntiVir Rescueavira geprobeerd.

Deze start op en doorloopt alles tot de blauwe balk van Gathering system information en blijft op 86% hangen en gaat niet verder.

Alle programmas starten normaal maar als ik een virus programma opstart crash de pc gelijk.

Gr. Snowi

• Ben

Hallo,

Download MalwareBytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Start MalwareBytes' Anti-Malware Chameleon, .

• Navigeer hiervoor naar start > (alle) programma's > Malwarebytes' Anti-Malware> Tools en klik op MalwareBytes' Anti-Malware Chameleon.

• Kies hier één van de onderstaande items om Chameleon te starten.

• Lukt dit niet navigeer dan naar de volgende map "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\Chameleon" en probeer hier dan de volgende bestanden uit te voeren om Chameleon te starten.

• (Firefox.com, Firefox.exe, Firefox.scr, iexplore.exe, mbam-chameleon.com, mbam-chameleon.exe, mbam-chameleon.scr, Rundll32.exe, Rundll32.exe, Svchost.exe, Winlogon.exe)

• Druk in het eerste scherm op een willekeurige toets.

• Chameleon zal nu als eerste een update proberen uit te voeren van Malwarebytes' Anti-Malware.

• Als er geen internet connectie meer mogelijk is door bijvoorbeeld de malware infectie zult u een error melding te zien krijgen, deze kunt u gewoon negeren door op "OK" te klikken.

• Als het updaten wel is gelukt klik dan op "OK"

• Indien dit is gebeurd zal Malwarebytes' Anti-Malware automatisch starten en een snelle scan gaan uitvoeren.

• Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

• Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".

• Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

• Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Gr.Ben

• Snowi

Hoi

Ik heb niets kunnen doen omdat mijn pc niet meer in windows komt.

Het komt tot waar dat puntjes kring van win8 in de ronde draait en als het verder wil gaan blijft deze hangen of krijg ik iedere keer een halve maan met 2 puntjes er naast met een melding dat zegt, dat er een probleem is met de computer, dus moet er gegevens worden verzameld en dan gaat de pc opnieuw starten en dit gaat zo keer op keer maar verder gaat ie niet. Ik heb ook geprobeerd met de instal cd om zo een herstel punt te bereiken maar zodra ik window met herstelpunt herstellen aanklik, loopt deze vast.Ik ben nu wel een beetje radeloos omdat ik nogal veel op de schijf heb staan wat ik niet wil verliezen.

Hopende dat jullie een oplossing voor mij hebben.

Gr. Snowi

• Ben

Hallo,

Je enigste redding is een Rescue CD.

Probeer Kaspersky Rescue: https://support.kaspersky.com/8093

Gr.Ben

• fazantje

Omdat er geen reactie meer volgt wordt dit topic gesloten.

Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een prive bericht naar Ben of Huib (fazantje).

Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend.

Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.