verkenner start niet meer op

• erik

Halo mensen

Ik heb denk ik een serieus probleem met mijn toshiba laptop vista.

De pc start heel langzaam op maar loopt uiteindelijk vast. Krijg oa de melding: Windows verkenner start niet meer op.

Ik kan in ieder geval niets meer openen. Vandaar lukt dus ook het stappenplan niet..

Ook in de veilige modus krijg ik dezelfde melding. Kan dus ook in de veilige modus niets doen! Wat blijft er dan nog over om te doen vraag ik me af. Via de bios ofzo? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr erik

• Ben

Hallo,

Hoe is dit ontstaan ineens?

Na installeren van software of een andere aanpassing?

Gr.Ben

• erik

Hoi ben

Het is gebeurd nadat ik een via newsgroep gedownload mp3-bestand heb uitgepakt. Winrar gaf aan dat het beschadigd was maar ik heb het toch geforceerd en heel kunnen uitpakken. Het is geen virus lijkt me alleen loopt vista nu steeds tegen een beschadigd bestand aan en loopt dan vast ofzo.

Ben nu wel iets verder want de veilige modus werkt weer en ben bezig met foutencontrole.

Gr erik

• Ben

Hallo,

Oke (tu)

>>Ben nu wel iets verder want de veilige modus werkt weer en ben bezig met foutencontrole.<<

Lukt dit niet kies dan voor systeemhersel.

Gr.Ben

• erik

Hoi ben

Het probleem is opgelost via foutencontrole. Duurde wel een halve nacht maar dan heb je ook wat.

Gr erik

• Ben

Hallo,

Op verzoek heropend.

Gr.Ben

• Ben

Hoi ben

Ik was toch iets te voorbarig; nadat ik de pc helemaal heb uitgezet begonnen de problemen weer; dus vastlopen. Heb nog n keer foutencontrole gedaan maar daar bleef hij ook in hangen. Nu geeft de pc aan dat systeemherstel noodzakelijk is omdat Windows niet opgestart kan worden. Heb dit ook gedaan en wat schermfoto's genomen, echter na 20 uur bleef hij ook hangen. Als ik hem opnieuw opstart geeft ie weer aan dat systeemherstel noodzakelijk is.

Ps had ook al geprobeerd via Windows herstel maar het schijnt dat ik alle herstelpunten heb gewist…

Gr erik

• Ben

Hallo,

Om welke Windows gaat het, en heb je de cd/dvd ervan?

Gr.Ben

• erik

Hoi ben

Ik heb vista en ook nog hopelijk de cd's

Gr erik

• Ben

Hallo,

Doe het volgende:

http://www.computerfeeling.nl/pages/vistareparatie.asp

Kijk of je zo Systeem herstel kan uit voeren.

Lukt dat niet kies je opdracht prompt en vul je het volgende in:

sfc /scannow

Gr.Ben

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.