geschikte scanner voor oude laptop

  • johan

    ik heb een oude laptop. doet het nog goed, maar heeft een centrino met maar 512 mb geheugen en 1,6MHz klok.

    ik gebruik nu avg free, maar die gaat geregeld updaten of scannen en dan kan ik de pc even (10 minuten) nergens meer voor gebruiken. avg vergt gewoon te veel capaciteit.

    nou moet ik wel zeggen dat XP dringend opnieuw moet worden geïnstalleerd worden. de pc is flink vertraagd door de- en installaties. maar dat doen we als de nieuwe pc binnen is.

    welke scanner is ‘lekker light’?

  • fazantje

    Hoi Johan,

    Iedere scanner haalt indien nodig meerdere keren per dag de updates binnen en voert wekelijks een automatische scan uit, dus een verschil met andere scanners is er op dat gebied niet.

    Wel zou ik je Avast adviseren i.p.v. AVG, omdat avg de laatste tijd nogal een wisselende werking heeft, met e.v.t. de nodige gevolgen.

    Voer ons schoonmaakplan eens uit, zie hier.

    Laat ook eens ADW cleaner draaien, zie hier.

    Ik denk dat je met deze stappen al een stukje snelheid terug krijgt;)

    Succes,

    Huib;)

  • johan

    dank voor de tip. ik ken ze beide, in betere tijden van de laptop over beide tevreden.

    ik zal eerst xp opnieuw installeren en dan eens kijken of een van beide (toch weer) bevalt.

  • fazantje

    Succes.

    Huib;)

  • fazantje

    Omdat dit topic is opgelost word het gesloten.

    Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een privé bericht naar Ben of Huib (fazantje).

    Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend.

    Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.